آفتاب
استاندار مازندران:

توسعه كشاورزی، در دستور كار جدی استان مازندران قرار دارد

توسعه كشاورزی، در دستور كار جدی استان مازندران قرار دارد

در راستای تامین آب كشاورزی مازندران كه اكنون از مشكلات جدی این بخش است، بهره برداری از سدهای البرز، هراز و گلورد را در دست اقدام و انجام داریم.

ایلنا: استاندار مازندران گفت: باید از همه فرصت ها و ظرفیت ها در جهت تقویت منابع بخش كشاورزی استفاده نمود.

به گزارش "ایلنا" از ساری،"ربیع فلاح جلودار" در مراسم گرامی داشت پنجاهمین سال تحقیقات برنج با اشاره به این كه باید با تحقیقات كاربردی، مسیر خودكفایی در محصول برنج تسهیل شود، بیان داشت: نتایج پژوهش های موسسه تحقیقاتی برنج نیز باید در مرحله عمل تحقق پیدا كند.

"فلاح" با اعلام این كه توسعه كشاورزی، در دستور كار جدی استان قرار دارد، عنوان كرد: در راستای تامین آب كشاورزی مازندران كه اكنون از مشكلات جدی این بخش است، بهره برداری از سدهای البرز، هراز و گلورد را در دست اقدام و انجام داریم.

استاندار خاطرنشان كرد: تحقق این مهم در قالب فاینانس در بودجه سال 93 دیده شده است.

وی با اشاره به این كه در این راستا، اجرای طرح های زهكشی و تجهیز و نوسازی اراضی نیز در ردیف طرح ها قرار گرفته است، تصریح كرد: مسایل مربوط به فاینانس این طرح ها نیز نهایی شده است.

نماینده عالی دولت در استان با اعلام این كه مازندران می تواند در قالب توسعه بخش كشاورزی، شكوفا شود، اذعان داشت: بخش دولتی و موسسه تحقیقات برنج باید با همدلی و هم افزایی این مهم را به تحقق برسانند.

فلاح با گرامی داشت پنجاهمین سال تحقیقات برنج افزود: ارتباط بین بخش تحقیق و پژوهش و زارع در خط مقدم بخش كشاورزی باید گسترش یابد.

استاندار با اشاره به اعتقاد دولت تدبیر و امید مبنی بر ضرورت افزایش تولید با اتكای به آگاهی و علم محوری و عقلانیت، اظهار كرد: از محققان، پژوهشگران، دانشگاهیان و كشاورزان استان مدد می خواهیم تا در جهت شكوفایی این بخش و تحقق توسعه مازندران با محور كشاورزی، ما را یاری رسانند.

وی با بیان این كه ما به كارهای علمی و تحقیقاتی و تاثیر بلافصل آن در رشد تولید اعتقاد داریم، تصریح نمود: با تحول آفرینی در زراعت برنج، از جمله توسعه مكانیزاسیون، افزایش كشت مجدد برنج و افزایش ضریب كشت استان از 4/1 درصد به بیش از 2 درصد در آینده، مدیریت منابع آب و خاك و هم دلی بخش اجرا و تحقیق، باید واردات این محصول استراتژیك كنترل شود.

فلاح با اشاره به این كه باید حداكثر بهره برداری را در واحد سطح از كشت محصول برنج داشته باشیم، خاطر نشان كرد: باید از همه فرصت ها و ظرفیت ها در جهت تقویت منابع بخش كشاورزی استفاده نمود.

استاندار ادامه داد: 12 تا 13 میلیارد متر مكعب آب های سطحی استان، باید طوری مدیریت شود تا در فصول كم آب مشكل این بخش را مرتفع نماید.

در این مراسم با حضور استاندار، تعدادی از پژوهشگران و چهره های تاثیر گذار در حوزه تحقیقات برنج تجلیل شدند.

کد N132323

وبگردی