آفتاب

یک خط کشتیرانی بین المللی به بندر شهید رجایی بازگشت

یک خط کشتیرانی بین المللی به بندر شهید رجایی بازگشت

بندرعباس- ایرنا- نمایندگان شرکت کشتیرانی بین المللی ˈهانجینˈ از خطوط معتبر کشتیرانی دنیا، با سفر به بندرعباس و حضور در بندر شهید رجایی، آمادگی این شرکت را برای از سرگیری تردد کشتی های خود به این بندر اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،نماینده منطقه خاورمیانه، شرق و شمال آفریقای شرکت کشتیرانی بین المللی ˈهانجینˈ ، سه شنبه در دیدار با سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بندرعباس ، از فراهم شدن شرایط بین المللی برای تردد خطوط کشتیرانی به بنادر ایران ابراز خشنودی کرد.

سونگ وولی ، بیان داشت:برنامه ریزی های اولیه برای از سرگیری تردد کشتی های خط ˈهانجینˈ به بندر شهید رجایی به انجام رسیده است و در آینده ای نزدیک این موضوع تحقق می یابد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم در این دیدار ضمن تاکید بر اقدامات گسترده این سازمان برای حضور مجدد خطوط کشتیرانی بین المللی به بنادرتجاری کشوربه ویژه بندرشهیدرجایی، آمادگی کامل این بندر را برای خدمات دهی به شرکت کشتیرانی هانجین اعلام کرد.

علی استیری اظهار کرد:با مثبت شدن فضای بین المللی که در پی توافق ژنو حاصل شد و همچنین فعال سازی کاربر دوم بندر شهید رجایی، تعدادی از خطوط کشتیرانی و کانتینری بین المللی علاقه مندی خود را برای از سرگیری تردد به این بندر اعلام کرده اند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی پنج شرکت کشتیرانی معتبر بین المللی برای حضور در بندر شهید رجایی ، گفت: هم اینک در حال آماده سازی شرایط در بندر شهید رجایی برای پهلو دهی به شناورهای این خطوط هستیم.

مجتمع بندری شهید رجایی با قرار گرفتن در محل تلاقی راهرو ترانزیتی شمال - جنوب، مهم ترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود و به تنهایی عهده دار بیش از 53 درصد حجم مبادلات در مقوله ترانزیت، واردات ، صادرات و ترانشیپ است.

بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران در فاصله 23 کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و با بیش از چهار هزارو 800 هکتار وسعت، از ظرفیت پذیرش سالانه بیش از 88 میلیون تن کالا برخوردار است.ک/2

7198/668 /679
کد N131902

وبگردی