آفتاب

قائم مقامی: تمرکز لازم برای قهرمانی در مسابقات شطرنج جام خزر نداشتم

قائم مقامی: تمرکز لازم برای قهرمانی در مسابقات شطرنج جام خزر نداشتم

رشت - ایرنا - برترین شطرنجباز ایران گفت: تمرکز لازم برای کسب عنوان قهرمانی در مسابقات شطرنج جام خزر را نداشتم.

ˈاحسان قائم مقامیˈ عصر سه شنبه در پایان دوازدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل مشغله ای که در تهران داشتم ، چند بار در حین برگزاری مسابقه، از رشت به تهران سفر کردم که این امر سبب شد تا تمرکز لازم را در این رقابت ها نداشته باشم.

وی که در پایان این مسابقات پس از شطرنجبازان جمهوری آذربایجان و هلند، عنوان سوم را کسب کرد؛ اظهار داشت: من در طول این مسابقات چند بار به تهران سفر کردم و این امر باعث شد تا با خستگی زیاد در رقابت ها حضور یابم و حتی دو روز نیز هیچگونه استراحتی نداشتم.

وی ادامه داد: البته در دیدار با ارنست سیپکه استاد بزرگ شطرنج کشور هلند که همبازی من در باشگاه هامبورگ آلمان نیز هست، با بدشانسی بازی را واگذار کردم.

وی بیان کرد: با وجود اینکه بسیار خسته بودم اما در آن دیدار از حریف نام آشنای خود جلو بودم ولی با بدشانسی و یک اشتباه ، مغلوب و از قهرمانی این رقابت ها دور شدم.

استاد بزرگ شطرنج ایران خاطرنشان کرد: من در جریان اکثر دوره های این مسابقات، صدرنشین بودم اما در نهایت با کسب هفت امتیاز از 9 دور، توانستم مقام سوم را کسب کنم.

قائم مقامی اضافه کرد: خوشبختانه سطح کیفی این دوره از رقابت ها بسیار بالا بود و به طور حتم برگزاری این گونه مسابقات، تاثیر مثبتی در شطرنج کشور ما خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر که از سه شنبه هفته گذشته با حضور حدود 550 شطرنجباز از ایران و 16 کشور خارجی در رشت آغاز شده بود، عصر امروز با قهرمانی ˈ آذر میرزایوفˈ از جمهوری آذربایجان پایان یافت.ک/3

7285/695/506
کد N131901

وبگردی