آفتاب

راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در محلات و مساجد خراسان‌شمالی برای نخستین بار در کشور

راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در محلات و مساجد خراسان‌شمالی برای نخستین بار در کشور

مدیرکل کمیته‌ی امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت: در همه‌ی محلات و مساجد خراسان‌شمالی بعنوان پایلوت در سطح کشور، مراکز نیکوکاری محله راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌شمالی، «امان‌الله حسین‌پور» با بیان اینکه هم‌اکنون 20 مرکز نیکوکاری در سطح استان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: با ایجاد مراکز نیکوکاری زمینه برای افزایش مشارکت اقشار مختلف مردم در برنامه‌های کمک به نیازمندان فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد و محله‌ها یکی از سیاست‌های اصلی کمیته امداد در سطح کشور است که با اجرای این طرح، فاصله‌ی میان نیازمندان با خیرین کم می‌شود.

حسین‌پور یادآور شد: شناسایی محرومان و خیرین محلات، شناسایی افراد موثر، استفاده از ظرفیت‌ها بنحو احسن و افزایش مشارکت‌های مردمی از اولویت‌های مراکز نیکوکاری است و درعین حال شناسایی ظرفیت‌های موجود و استفاده‌ی بهینه از ظرفیت‌ها بعنوان دیگر اولویت‌های فعالان در مراکز نیکوکاری در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول افزود: مراکز نیکوکاری باید بعنوان یک الگو در جامعه مطرح و با هدفمند کردن فعالیت‌های آن بستر را برای ایجاد شبکه‌های نیکوکاری فراهم کرد.

حسین‌پور با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری محله طرح ویژه‌ای در رابطه با مساجد محلات است که در آن مسجد، محور خدمات کمیته‌ی امداد امام(ره) است، گفت: در این طرح سعی می‌شود با حضور هیئتی از معتمدین محلی، ظرفیت محلات برای برطرف کردن محرومیت ساماندهی شود.

وی یادآور شد: مسجد و امام جماعت بعنوان محور این کار می‌توانند همبستگی و کمک مردم را جذب کرده و مسجد محلی برای برطرف کردن معضلات و مشکلات هر منطقه باشد.

انتهای پیام

کد N131756

وبگردی