آفتاب

تقدیر فرماندار اردبیل: مسئولان برای حل مشکلات ترافیکی دغدغه جدی دارند

تقدیر فرماندار اردبیل: مسئولان برای حل مشکلات ترافیکی دغدغه جدی دارند

فرماندار اردبیل گفت: مسئولان استانی و شهرستانی در حل مشکلات ترافیکی استان اردبیل دغدغه جدی دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد زنجانی، امروز در جلسه شورای ترافیک استان با ابراز خرسندی از نصب سنسورهای هوشمند در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: این اقدام اگر در تمامی تقاطع‌ها که دارای چراغ‌های راهنمایی است اجرایی و عملیاتی شود بهتر می‌توان ترافیک شهری را کنترل کرده و عدم رضایت‌مندی مردم را به حداقل رساند.

وی یکی از مشکلات ناشی از بار ترافیکی سنگین در نقاط مختلف شهر اردبیل را از دغدغه‌های اصلی استاندار عنوان و اظهار کرد: ما برای رفع این دغدغه و مشکل سعی‌مان را به کار گرفته‌ایم تا با برنامه‌های میان‌مدت و کوتاه‌مدت بتوانیم مشکلات را برطرف و معضل ترافیک را در اردبیل به حالت روان برگردانیم.

وی در خصوص گله‌مندی مردم از بالا بودن تایمر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در سطح شهر گفت: این گله به واقع درست است چرا که ما در مسیری همچون ایستگاه سرعین و میدان حافظ اردبیل شاهد فعالیت چراغ‌هایی هستیم که زمان آنها بیش از 160 ثانیه است که این زمان باید تقلیل پیدا کند.

زنجانی خواستار تشکیل کمیته کارشناسی برای اصلاح و ساماندهی سرعت‌گیرها در اردبیل شد و افزود: در برخی از نقاط شهر سرعت‌گیر‌هایی ایجاد شده که هیچ کارایی ندارد و جز گله‌مندی مردم ثمری را نداشته بنابراین قرار است در این زمینه اقدامات اصلاحی به شکل منسجم انجام شود.

زنجانی خاطرنشان کرد: احداث دو تقاطع غیرهمسطح در ایستگاه سرعین و دارو‌بخش اردبیل می‌تواند بخشی از این دغدغه‌ها را برطرف کند که در این زمینه هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها در بلندمدت انجام شده و طرح بعد از بررسی استاندار و تصویب نهایی از سال آینده اجرایی و عملیاتی می‌شود.

در ادامه آقامحمدی، معاون پلیس راهور اردبیل با اشاره به اینکه مسئولان استانی و شهرستانی برای حل مشکلات ترافیکی استان اردبیل دغدغه جدی دارند، اضافه کرد: شک و شبهه‌ای وجود ندارد و امیدواریم نتیجه این حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به حل معضلات فعلی کمک کند.

وی ضرورت تمرکززدایی در این زمینه را یادآور شد و گفت: نباید برنامه‌ریزی‌ها به شکلی متمرکز شود تا با نتیجه گرفتن از حل معضل ترافیکی یک نقطه شهر بخواهیم برای سایر مناطق تصمیم‌گیری کنیم بلکه ضرورت دارد به تناسب شرایط و موقعیت هر نقطه و تقاطع شهری هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود.

وی با استقبال از اجرای برنامه ایجاد محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای مختلف شهر تاکید کرد: آنچه که در این زمینه مهم و ضروری به نظر می‌رسد راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک و مانیتورینگ است که سال‌ها بحث آن مطرح شده اما اقدام جدی صورت نگرفته است.

معاون پلیس راهور اردبیل اضافه کرد: دوربین‌های فعلی در خیابان‌ها و تقاطع‌ها نمی‌تواند به صورت دقیق به کنترل ترافیک کمک کند که در این زمینه تلاش بر این است تا با افزایش دوربین‌های کنترلی و نظارتی بتوان اقدام اساسی در راه‌اندازی مرکز کنترل انجام داد به طوری که ما در تقاطع‌ها به بیش از چهار دوربین نظارتی دقیق نیاز داریم تا ثبت تخلفات به معنای واقعی انجام شود.

آقامحمدی با استقبال از اجرای طرح نصب و راه‌اندازی سنسورهای هوشمند در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: این کار خود می‌تواند به کاهش بار ترافیکی کمک کند.

وی رسیدگی به مشکلات ترافیکی سایر شهرهای اردبیل را در قالب شورای ترافیک استان ضروری اعلام کرد و افزود: پیشنهاد می‌کنیم تا ستاد ارتقاء فرهنگ ترافیکی در اردبیل راه‌اندازی شود.

انتهای پیام

کد N131755

وبگردی