آفتاب

حجم مبادلات ایران و آمریکا به 550 میلیون دلار رسید

حجم مبادلات ایران و آمریکا به 550 میلیون دلار رسید

سمنان - ایرنا - رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: حجم مبادلات اقتصادی ایران و آمریکا در سه تا چهار ماه اخیر به 550 میلیون دلار رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ˈاسدالله عسگر اولادیˈ عصر سه شنبه در نشستی با دست اندرکاران صادرات و مسوولان اقتصادی استان سمنان افزود: از این رقم 350 میلیون دلار واردات و 200 میلیون دلار صادرات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات به سمت مثبت پیش برود حجم مبادلات ایران و آمریکا در سال 2014 به مرز 600 تا 700 میلیون دلار و حتی تا یک میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای صادرات غیر نفتی ایران گفت: بخش صادرات نیاز به حمایت و ایجاد تسهیلات در بخش های مالی و زیرساختی است.

عسگر اولادی با بیان اینکه صادرات تحمل بهره 30 درصد را ندارد گفت: درآمد صادرات کالا حداقل چهار ماه زمان نیاز دارد تا برگردد و در این مدت منابع صادراتی حداقل 10 درصد صادرکنندگان با کسری مواجه می شود.

وی با اشاره به مسایل مربوط به وضعیت کالاهای چینی گفت: اینکه جنس بنجل چینی وارد می شود بیشتر آن به خود ما برمی گردد.

وی گفت: در دوره جدید تلاش بر توسعه سرمایه گذاری با چین و انتقال دانش فنی استوار است و آماده تامین زمین، ساختمان و شرایط لازم برای جلب و جذب سرمایه گذاران چینی در ایران از طریق انتقال دانش فنی هستیم.

وی با اشاره به کیفیت پسته دامغان گفت: پسته دامغان از نظر کیفیت و مزه با پسته آمریکا رقابت سنگین دارد و حتی اعضای اتحادیه پسته کاران آمریکایی پسته مصرفی خود را از نوع دامغانی تامین و مصرف می کنند.

رییس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: باید برای توسعه صادرات پسته دامغان از تازه خوری این محصول جلوگیری و با ایجاد پایانه صادراتی و تامین صادرکننده پسته مناسب در این عرصه تلاش شود.

در این نشست که روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و مدیرکل گمرک و نیز تنی چند از تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان سمنان حضور داشتند توان صادراتی، مسایل و مشکلات و راهکارهای توسعه صادرات این استان مورد بررسی قرار گرفت.ک/2

599/608/506
کد N131725

وبگردی