آفتاب
مشاور عالی وزیر علوم :

کارنامه علمی کشور یکی از کارنامه های درخشان جمهوری اسلامی است

کارنامه علمی کشور یکی از کارنامه های درخشان جمهوری اسلامی است

شاهرود - ایرنا - مشاور عالی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : کارنامه علمی کشور یکی از کارنامه های درخشان جمهوری اسلامی است و هدف اصلی غرب جلوگیری از رشد و توسعه علم و فناوری در ایران است .

ˈجعفر توفیقی ˈ روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه شاهرود که در مجتمع فرهنگی شقایق ها در این دانشگاه برگزار شد،افزود:هرآنچه تاکنون از سوی غرب و در راس آن آمریکا علیه کشور ما تحمیل شده ، موضوع پرونده هسته ای نیست ، بلکه هدف اصلی آنها توقف در رشد علمی جوانان این مرز و بوم است که بطور چشمگیر در همه علوم در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد رشد قابل توجه علمی در صنایع مختلف از جمله دفاعی کشور هستیم ،گفت : پیشرفت های علمی کشور مایه افتخار ملت ایران است.

توفیقی با اشاره به اینکه اکنون در کشور 5/4 میلیون نفر دانشجو در حال تحصیل است ،بیان کرد : این قشر تضمین کننده آینده کشور است و حرف اول در هر زمینه برای پیشرفت و توسعه را منابع انسانی می زند و امروز کشورمان در عرصه علم و دانش از جمله کشورهای پیشرو است .

مشاور عالی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری افزود : عدد 2500 واحد دانشگاهی و مراکز آموزش عالی در کشور یکی از مصادیق عدالت اجتماعی است و این بستر علمی ،نشاندهنده دسترسی جوانان به تحصیل در اقصی نقاط کشور است.

وی خاطر نشان کرد : البته وجود برخی کمبودها و مشکلات در این عرصه را نادیده نمی گیریم ، اما توجه و نگاه بوجود آمده در کشور در رشد و توسعه علم که بعد از انقلاب اسلامی از سوی امام راحل و رهبری همواره مورد تاکید قرار گرفته ،بسیار ارزشمند است .

توفیقی تصریح کرد : جمعیت 600 هزاری نفری در مقطع تحصیلات تکمیلی در کشور در مقایسه با قبل از انقلاب و نیز آمار مقالات عملی ارایه شده جوانان در سطح بین المللی که مورد بهره برداری قرار می گیرد ، بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه تولید علم به ثروت به عنوان یک امر مهم و ضروری از سوی مقام معظم رهبری و دولت مورد تاکید قرار گرفته است ،گفت : در حال حاضر 35 پارک علم و فناوری و 140مرکز رشد علم و فناوری در کشور فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد : یکی از مهمترین چالش ها در بحث تربیت نیروی متخصص ، استفاده از آنها در زیر ساخت های صنعتی است و در این راستا شرکت های دانش بنیان می توانند بسیار مفید باشند.

مشاور عالی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : انشاالله در مسیر رشد علمی کشور و در سایه تلاش و نقش پررنگ دانشجویان ، اساتید و همه دلسوزان در این عرصه ،جزء کشورهای قدرتمند و برتر دنیا قرار بگیریم.

توفیقی با قدردانی از تلاش های انجام شده در سالهای گذشته و در حال انجام دانشجویان ، اساتید،مدیران،روسا و کارکنان دانشگاه شاهرود ،گفت : از نزدیک شاهد رشد و توسعه این دانشگاه به ویژه در مقاطع تکمیلی بودم و رشد علمی این دانشگاه ،از افتخارات نظام است .

به گزارش خبرنگار ایرنا در مراسم گرامیداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه شاهرود برنامه های مختلف از جمله تقدیر از روسای این دانشگاه از سال 1352 تاکنون و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.ک/2

1496/506
کد N131625

وبگردی