آفتاب

همایش راهنمایان گردشگری کشور در کرمان

همایش راهنمایان گردشگری کشور در کرمان

مدی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان گفت: همایش راهنمایان گردشگری کشور با حضور مسئولان کشوری از جمله رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و جمعی از اساتید بزرگ کرمانی در کرمان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، "علی مهاجری" در جمع خبرنگاران به همایش راهنمایان تور کشور در استان اشاره کرد و گفت‌: این همایش با حضور مسئولان کشوری از جمله رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و جمعی از اساتید بزرگ کرمانی برگزار می‌شود.

مهاجری ادامه داد: سلطانی فر، معاون رییس جمهو‌ر فردا در کرمان حضور خواهند یافت و در کارگروه گردشگری استان که در محل هتل پارس برگزار می‌شود، شرکت خواهند کرد.

وی به برنامه‌های رییس سازمان میراث فرهنگی در استان کرمان اشاره کرد و گفت: وی در روز دوم به شهرستانهای بم و جیرفت و بخش ماهان سفر خواهند کرد و در روز سوم در جشن راهنمایان گردشگری کشور که محل هایتک ماهان برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان کرمان در ادامه با تاکید بر نقش راهنمایان تورهای گردشگری در میزان رضایت گردشگران و جذب آنها، گفت: در صورتی‌که این مسئله مورد توجه مسئولان مرتبط با گردشگری قرار گیرد، می‌توانیم در رونق صنعت گردشگری موفق شویم.

وی با اشاره راه اندازی انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان در سال 82 اشاره‌ و تصریح کرد: این انجمن در راستای حمایت از تورلیدرها راه‌اندازی شده و اداره کل میراث فرهنگی نیز درجهت حمایت از آنها تمام توان خود را بکار می‌برد.

مهاجری ادامه داد: در همایش راهنمایان گردشگری 700 نفر از سراسر ایران شرکت می‌کنند که از این تعداد 170 نفر از استان هستند که به زبان‌های مختلف دنیا مسلط بوده و در هر موقعیتی می‌توانند از گردشگران پذیرایی کرده و آنها را راهنمایی کنند.

انتهای پیام

کد N131555

وبگردی