آفتاب
رئیس دانشگاه فرهنگیان نوشهر :

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش استخدام مشروط می‌شوند

دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در آموزش و پرورش استخدام مشروط می‌شوند

رئیس دانشگاه فرهنگیان نوشهر از تحصیل 250 دانشجو در مرکز شهید مطهری این شهر خبر داد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا - منطقه مازندران، جهانگیر جهانگیری در جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان مرکز شهید مطهری نوشهر اظهارداشت: در حال حاضر در مرکز آموزش عالی شهید مطهری نوشهر در قسمت برادران 250 نفر مشغول به‌ تحصیل هستند.

وی افزود: این دانشگاه دارای چهار رشته علوم تربیتی، علوم اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی و زبان و ادبیات عربی در دوره‌های پیوسته و ناپیوسته است که دانشجویان با تعهد خدمت دو برابر زمان تحصیل، جذب دانشگاه و آموزش و پرورش می‌شوند.

جهانگیری با اشاره به موقعیت مکانی این دانشگاه در بین دانشگاه‌های فرهنگیان سراسر کشور گفت: دانشگاه فرهنگیان نوشهر با مساحت 12 هکتار و چشم‌انداز جنگل و دریا به عنوان یکی از زیباترین واحدهای دانشگاهی و جزو 10 دانشگاه برتر دانشگاه فرهنگیان کشور محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در چهار سال تحصیل، دانشجویان دو سال اول را صرف یادگیری دروس تئوری می‌کنند و در دو سال باقی‌مانده دروس تئوری و عملی دارند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری نوشهر از جذب دانشجو در 16 رشته در مقطع کارشناسی این دانشگاه خبر داد و اظهارکرد: رشته‌های دبیری شیمی، راهنمایی و مشاوره، زیست، تاریخ، جغرافیا، الهیات و معارف، زبان و ادبیات عربی، ریاضی، علوم تربیتی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، تربیت مدرس زبان انگلیسی، کودکان عقب‌مانده ذهنی، دبیری فیزیک، دبیری علوم اجتماعی، تربیت دبیرعلوم ورزشی و ارتباطات تصویری در مقطع کارشناسی جذب دانشجو دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان جذب شده در دانشگاه فرهنگیان از مزایایی همچون برخورداری از حقوق، معافیت سربازی برای پسران و استخدام مشروط در آموزش و پرورش برخوردار می‌شوند.

جهانگیری درباره دیگر مزایا و امکانات دانشگاه فرهنگیان گفت: زمان تحصیل این دانشجویان جزو سنوات استخدامی این افراد محسوب می‌شود، بنابراین از آموزش و پرورش حقوق دریافت می‌کنند و مدت زمان تحصیلی کارشناسی این دانشجویان جزو سوابق کاری و بازنشستگی آنها محسوب می‌شود.

وی بیان داشت: استخدام این گروه از دانشجویان در آموزش و پرورش مشروط به شایستگی دانشجو و کسب نمرات لازم در دروس مهارتی است و تعهد خدمت به مدت دو برابر زمان تحصیل در مکان تعیین شده از سوی آموزش و پرورش است، در غیر این‌صورت دانشجویان باید پس از چهار سال هزینه‌های تحصیل خود را پرداخت کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری نوشهر با تاکید بر اینکه این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد نیز پنج رشته تدارک دیده است، گفت: علوم تربیتی با گرایش آموزش ابتدایی ویژه معلمان ابتدایی، مدیریت آموزشگاهی ویژه مدیران و معاونان، مشاوره و راهنمایی ویژه مشاوران، رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی ویژه دبیران تربیت‌بدنی و مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی تربیتی ویژه مدیران حوزه‌های اداری و ستادی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

کد N131550

وبگردی