آفتاب
استاندار مازندران:

برای افزایش نرخ مشارکت زنان در جامعه باید گام‌های جدی برداشته شود

برای افزایش نرخ مشارکت زنان در جامعه باید گام‌های جدی برداشته شود

استاندار مازندران گفت: برای افزایش نرخ مشارکت زنان در جامعه و حذف موانع باید گام‌های جدی برداشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مازندران، ربیع فلاح جلودار پیش‌ازظهر سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه 92 در گردهمایی بزرگ زنان و فرهیختگان که در سینما سپهر ساری برگزار شد اظهارکرد: تاریخ ایران اسلامی سرشار از یادمان‌ها و نام‌هایی است که زنان در آن جامعه افتخار آفرینی کردند که مازندرانی‌ها هم از این افتخارات بی‌نصیب نبودند.

وی با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند گفت: زنان آگاه فرزندانی آگاه تربیت می‌کنند که آگاهی اساس توسعه است.

استاندار مازندران ادامه‌داد: برای افزایش نرخ مشارکت زنان در جامعه و حذف موانع باید گام‌های جدی برداشته شود.

فلاح، اشتغال زنان را مهمترین موانع فرهنگی دانست و افزود: باورهای غلط اجتماعی، عدم آگاهی زنان در زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی موجود برای فعالیت از جمله عواملی است که باید برطرف شود.

وی افزود: حضور زنان در بهبود اصلاح تصمیم‌گیری به خصوص در کشورهای در حال توسعه بسیار مهم است.

استاندار مازندران، توانمندسازی زنان روستایی را یک مقوله مهم در توسعه فعالیت اقتصادی و اجتماعی دانست و اظهار داشت: زنان در روستاها به عنوان یک عضو تاثیرگذار نقش مهمی را در توسعه روستاها بر عهده دارند.

فلاح خاطرنشان کرد: توانمند سازی زنان روستایی در توسعه پایدار عامل مهمی در پایداری روستا خواهد بود.

وی تصریح‌کرد: با توجه به درصد بالای سکونت در روستاها، اقتصاد کشاورزی و گردشگری غالب از ضروریاتی است که باید به آن توجه شود.

استاندار مازندران ادامه داد: تلاش دولت در مقوله بیمه و ایجاد مشاغل خانگی پایدار منشا بهبود برای زنان روستایی مازندران خواهد بود.

فلاح یادآور شد: حضور زنان در دانشگاه‌ها در سال 73 رشد فزآینده‌ای داشته و در سال 76 شاهد پیشتازی آنان در آموزش عالی بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری زنان 15 تا 24 سال در سال 92 رکورد 9 ساله اخیر را شکست و به 46 درصد رسیده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در استان به تمامی دستگاه‌های اجرایی اعلام کرده‌ایم که در ایجاد اشتغال و اعطای حق و حقوق به طور حتم زنان مقدم تر از آقایان هستند گفت: امیدواریم توانمندی بالایی که زنان مازندرانی دارند در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.

انتهای پیام

کد N131540

وبگردی