آفتاب

اسامی پزشکان داوطلب ویزیت رایگان روز سلامت مردان اعلام شد

اسامی پزشکان داوطلب ویزیت رایگان روز سلامت مردان اعلام شد

مشهد - ایرنا - دبیر ستاد اجرایی روز سلامت مردان در کشور گفت: اسامی پزشکان متخصص اورولوژی و عمومی که همزمان با ˈروز سلامت مردانˈ به صورت رایگان مردان را ویزیت می کنند اعلام شد.

دکتر ˈمحمود فرزینˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مشهد افزود: همزمان با ˈروز ملی سلامت مردان ˈ برابر با روز پنجشنبه یکم اسفند ماه برخی از پزشکان در سراسر کشور داوطلب غربالگری بیماریهای مردان شده اند.

وی گفت: اسامی پزشکان داوطلب ویزیت رایگان در سطح کشور بر روی سایت انجمن اورولوژی خراسان رضوی به آدرس www.khua.ir قرار گرفته است.

او اظهار داشت: امسال انجمن اورولوژی خراسان رضوی به همراه دانشگاه علوم پزشکی مشهد مسوولیت اجرای برنامه های روز ملی سلامت مردان در سطح کشور را به صورت واحد بر عهده دارد.

دبیر ستاد اجرایی روز سلامت مردان افزود: به همین مناسبت همایش ملی روز سلامت مردان با حضور 400 نفر از پزشکان و مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در روز یکم اسفند ماه در تالار چمران بیمارستان قائم مشهد برگزار می شود.

دکتر فرزین با بیان اینکه هم اکنون 900 پزشک متخصص اورولوژی در کشور فعالیت می کنند گفت: 60 نفر از آنان در استان خراسان رضوی مستقر هستند.

رییس انجمن اورولوژی خراسان رضوی افزود: در روز سلامت مردان 30 پزشک متخصص اورولوژ و 50 پزشک عمومی برای غربالگری بیماریهای مردان به صورت رایگان در مشهد اعلام آمادگی کرده اند که اسامی آنان بر روی سایت انجمن قرار دارد.

وی برنامه های غربالگری سلامت مردان را شامل آزمایشهای ua و PSA که مربوط به بررسی بیماریهای مثانه و پروستات است عنوان و بیان کرد: این آزمایشها بیشتر برای مردان بالای 50 سال که خطر ابتلا به بیماریهای مذکور در آنان وجود دارد انجام می شود.

او گفت: همچنین طبق هماهنگیهای انجام شد این آزمایشات در آزمایشگاههای دولتی و خصوصی با تخفیف 50 درصد صورت می گیرد.

7487/659
کد N131217

وبگردی