آفتاب
عضو کمیسیون آموزش مجلس خبر داد

افزایش بودجه دانشگاه فرهنگیان در سال 93

افزایش بودجه دانشگاه فرهنگیان در سال 93

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس و دولت به‌دنبال تقویت مراکز دانشگاهی فرهنگیان هستند از افزایش بودجه دانشگاه فرهنگیان در سال آینده خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، منطقه مازندران، قاسم احمدی‌لاشکی در مراسم استقبال دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه فرهنگیان مازندران حدود 500 هزار دانش‌آموز و 50 هزار نفر معلم در مدارس دولتی و غیرانتفاعی دارد.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت به‌دنبال تقویت مراکز دانشگاهی فرهنگیان هستند، تصریح کرد: انسان‌های خوب می‌توانند بهترین‌ها را پرورش دهند و کشور برای سازندگی نیاز به نخبگان جامعه دارد.

احمدی از افزایش بودجه برای دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در سال گذشته بودجه دانشگاه فرهنگیان 73 میلیارد تومان بود و این رقم در بودجه 93 به اعتباری بیش از 154 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: در دولت گذشته در وزارتخانه آموزش و پرورش درباره جذب معلمان شرکتی بزرگ‌ترین آسیب به نظام فرهنگیان کشور وارد شد.

این مسئول افزود: از کوچه و خیابان عده زیادی را به‌صورت شرکتی وارد سیستم آموزش و پرورش کردند که این یک خیانت بزرگ به مجموعه آموزش و پرورش کشور بوده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: در حال حاضر معلمان باید بر اساس آزمون علمی و تعهد وارد این جایگاه شوند تا فضای خلاقیت و ظهور استعدادها و توانمندی‌ها در بدنه تعلیم و تربیت شکل پذیرد.

انتهای پیام

کد N131056

وبگردی