آفتاب

اختصاص 50 میلیارد ریال برای طرح مطالعات معدنی در فارس

اختصاص 50 میلیارد ریال برای طرح مطالعات معدنی در فارس

استاندار فارس از اختصاص 50 میلیارد ریال با هدف اجرای طرح مطالعات معدنی در این استان خبرداد.

استاندار فارس از اختصاص 50 میلیارد ریال با هدف اجرای طرح مطالعات معدنی در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، دکترسیدمحمد احمدی دوشنبه 28 بهمن ماه در اولین روز کنگره تخصصی علوم زمین و آب در شیراز، گفت: این اعتبار با هدف بررسی دقیق وضعیت ذخایر معدنی و فراهم کردن بستر برای تهیه نقشه جامع از معادن فارس پیش‌بینی شده است.

استاندار فارس با تاکید بر لزوم تهیه و تدوین نقشه جامع ذخایر آب‌های زیرزمینی در فارس، گفت: علی‌رغم وجود تنوع آب و هوایی و ذخایر غنی معدنی در فارس، هنوز هم شاهد مشکلات و نارسایی‌هایی در تامین آب و استفاده از منابع معدنی در راستای رونق اقتصادی و ایجاد کسب و کار مناسب هستیم.

وی گفت: شناخت وضعیت استقامتی و پایداری زمین برای انجام فعالیت‌های مسکن و شهرسازی ضروری است و اطلاع‌نداشتن از ویژگی‌های زمین در هر منطقه، ممکن است موجب بروز خسارت‌های غیرقابل جبران شود.

احمدی همچنین برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی در نقاط مختلف استان فارس را یکی از معضلات جدی این استان دانست و گفت: اگر این روند تداوم داشته باشد، در آینده‌ای نه‌چندان دور، با روستاهایی خالی از سکنه و افزایش جمعیت شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی، روبرو خواهیم بود.

استاندار فارس با تاکید براینکه هر همایش و کنگره علمی باید خروجی مناسبی نیز داشته باشد، گفت: خروجی یک کنگره تخصصی مانند کنگره علوم زمین و‌آب، می‌تواند ایجاد بستر مناسب برای شناخت منجر به توسعه برنامه‌ریزی شده و مطلوب باشد.

انتهای پیام

کد N131048

وبگردی