آفتاب

پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در دانشگاه ارومیه راه اندازی شد

پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه در دانشگاه ارومیه راه اندازی شد

ارومیه - ایرنا - رییس دانشگاه ارومیه گفت: پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه با هدف توجه ویژه به وضعیت این دریاچه در دانشگاه ارومیه راه اندازی شد.

پروفسور ˈ رحیم حب نقی ˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با موافقت ارتقای پژوهشکده آرتمیا و آبزیان به پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه، زمینه همکاری متخصصان گروههای آب، معدن، شیمی، زمین شناسی، محیط زیست، بیولوژی و سایر گروه های مرتبط از داخل و خارج دانشگاه با پژوهشکده جدید را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: مسوولان دانشگاه ارومیه نیز در راستای توسعه توجهات به دریاچه ارومیه برنامه ریزی های لازم را انجام می دهند.

وی اظهار کرد: امیدوار هستیم مدیران مرتبط و استانی نیز برای پیشبرد اهداف این پژوهشکده و احیای مجدد دریاچه ارومیه همکاری های لازم را داشته باشند.

رییس دانشگاه ارومیه ادامه داد: مردم آذربایجان غربی با دیدن تلاش دولت یازدهم و اختصاص نخستین مصوبه هیأت دولت به این موضوع بسیار امیدوار شده اند که امیدواریم با عملی شدن تمام برنامه ریزی ها، این امیدواری روز به روز افزایش یابد.

حب نقی با تاکید بر اینکه دانشگاه ارومیه به این نگین لاجوردی ایران و میراث گرانقدر تاریخی استان به عنوان یک ظرفیت منطقه ای پایان ناپذیر و یک ثروت خدادادی می نگرد، گفت: ما از گروه های علوم انسانی دانشگاه از جمله تاریخ، جغرافیا و ادبیات نیز انتظار داریم که پژوهش ها در این حوزه نیز معطوف به دریاچه ارومیه شود.

8137/583/ 1495
کد N130680

وبگردی