آفتاب
حجت الاسلام یونسی:

نرخ رشد جمعيت در مناطق مختلف کشور ارتباطي با مذهب ندارد

نرخ رشد جمعيت در مناطق مختلف کشور ارتباطي با مذهب ندارد

قم - خبرگزاری مهر: دستيار ويژه رئیس جمهور در امور اقليت‌هاي قومي ديني و مذهبي گفت: نرخ رشد جمعيت در اکثر مناطق کشور برابر است و ارتباطي با مذهب ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی یونسی در نشست "اقوام و مذاهب، تهدید ها و فرصت‌ها"، که در دانشگاه اديان و مذاهب در قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به تنوع اقوام و قومیت‌ها در کشور اظهار داشت: خيلي از کشورها استراتژي مديريتي خود را بر اساس تنوع قومیت‌ها گذاشته‌اند؛ بايد از اين تنوع بهترين استفاده سياسي و فرهنگي را داشته باشيم.

وی در خصوص افزايش جمعيت اهل تسنن، زبان‌هاي قومي و آموزش آنها و سياست دولت در اين مسائل گفت: نرخ رشد جمعيت در اکثر مناطق کشور برابر است و بيشتر به دليل توسعه يافتگي يا عقب ماندگي در توسعه است و ارتباطي با مذهب ندارد و ما اين اقوال را که جمعيت يک مذهب به طور تهديدآميز و دستوري در حال رشد است قبول نداريم.

حجت الاسلام یونسی اظهار داشت: سياست هاي کلان کنترل جمعيت در حوزه اختيارات رهبر معظم انقلاب است و دولت هم به طور عاقلانه موضوع جمعيت را مديريت مي‌کند.

وی با بیان این که کسي به خاطر نوع مذهبش تهديد به شمار نمي‌رود افزود: فکر تقريبي در ميان اکثر علماي اسلام فکر غالب است و وجود دانشگاه‌هايي مثل اديان، نشان دهنده پيشرفت فعاليت‌هاي تقريبي است.

دستيار ويژه رئیس جمهور در امور اقليت‌هاي قومي ديني و مذهبي با بیان این که رفتار با غير مسلمان بايد حکيمانه و انساني باشد؛ ولي اين به معناي پذيرش پلوراليسم ديني نيست گفت: ما مذاهب اسلامي را تهديد نمي‌دانيم. جذب، بهترين راه وحدت ملي است و جذب، تهديدها را از بين مي‌برد و هيچ اقليتي بالذات تهديد براي ما نيست.

وی ادامه داد: سياست دولت، ايجاد، توليد و يا تقويت يک جريان خاص فکري نيست؛ بلکه حفظ وحدت ملي در کشور است، اسلام، اهل بيت(ع) و ايراني بودن، سه مولفه اصلي وحدت ملت ماست و دولت در جهت تقويت اين امور تلاش خواهد کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام یونسی درپایان خاطرنشان کرد:حمايت، تقويت و اصلاح کار دانشگاهيان، حوزويان و صاحب‌نظران از اهداف ماست و ما نمي خواهيم در اين بخش کاري موازي انجام دهيم.

 

کد N130388

وبگردی