آفتاب

پیشنهاد کروش به فدراسیونی‌ها / اگر دولت پول نداد برای تیم‌ ملی گلریزان بگذاریم!

پیشنهاد کروش به فدراسیونی‌ها / اگر دولت پول نداد برای تیم‌ ملی گلریزان بگذاریم!

سرمربی تیم ملی می گوید اگر 40 میلیون ایرانی یک دلار بدهند 40 میلیون دلار سرمایه گذاری می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛هر چند دیروز خبر رسید وزارت ورزش یک میلیارد تومان برای برگزاری اردوی آفریقای جنوبی به فدراسیون فوتبال داده است اما مشکلات مالی تیم ‌ملی همچنان پابرجاست. به دلیل تحریم‌ها، فدراسیون فوتبال نمی‌تواند پول‌ها و طلب‌های بین‌المللی‌اش را از فیفا و AFC بگیرد. آخرین پیشنهاد ایران به بلاتر رئیس فیفا آن بود که پول را به حساب سفارت ایران در سوئیس واریز کنند اما دولت این کشور با چنین انتقالی مخالفت کرد. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در آخرین سفری که به فیفا داشت، دوباره این موضوع را با سپ ‌بلاتر در میان گذاشت و گفت به دلیل مشکلات مالی هنوز نتوانسته‌اند اردو‌های تدارکاتی تیم ‌ملی را بر پا کنند. علاوه بر هزینه‌های تیم‌ ملی بزرگسالان، فدراسیون فوتبال باید هزینه سایر تیم‌ها را نیز تأمین کند، به همین دلیل کار سخت‌تر شده است.

اما کارلوس کروش سرمربی تیم‌ ملی اخیراً به مسئولان فدراسیون فوتبال پیشنهادی داده که در نوع خود جالب است. او پیشنهاد داده در صورتی که کمک‌های مالی لازم برای تیم ‌ملی در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نگیرد، «گلریزان» برای تیم‌ ملی انجام شود. سال گذشته هم علی کریمی هافبک سابق تیم‌ ملی در مصاحبه با خبر ورزشی گفته بود: «به خدا مردم ایران عاشق تیم ‌ملی کشورشان هستند. اگر برای تیم ‌ملی گلریزان برگزار کنیم آنها حاضر هستند به تیم ‌ملی کمک کنند. وقتی مسئولان پول نمی‌دهند مردم این کار را می‌کنند.» حالا کارلوس کروش هم معتقد است اگر کمک‌های لازم در اختیار تیم‌ ملی قرار نگیرد، فدراسیون می‌تواند برای تیم ‌ملی گلریزان برگزار کند. او در این باره به مسئولان فدراسیون گفته است: «من مطمئن هستم تک ‌تک مردم ایران عاشق تیم ‌ملی هستند و به آن کمک می‌کنند. او در این باره توضیح داده: «حتی اگر 40 میلیون ایرانی نفری یک دلار به تیم‌ ملی ایران کمک کنند، آن وقت 40 میلیون دلار خواهیم داشت و با این پول می‌توانیم به راحتی مشکل تیم‌های ملی و تیم بزرگسالان را حل کنیم.» کروش گفته است: «البته گلریزان می‌تواند آخرین راهکار ما باشد.»

اولین بار که بحث گلریزان در تیم ‌ملی مطرح شد، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «نیازی به گلریزان نیست، برای تیم ‌ملی پول جور می‌کنیم.»

251 41

 

 

 

 

کد N128416

وبگردی