آفتاب

صعود شمشیربازان ایران به جدول ۶۴ نفره مسابقات گرندپری ایتالیا

صعود شمشیربازان ایران به جدول ۶۴ نفره مسابقات گرندپری ایتالیا

همشهری آنلاین: دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی قهرمانی گرندپری ایتالیا در اسحله سابر از روز جمعه (۲۵ بهمن) با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در شهر هادووا آغاز شد.

ورزش > تورنمنت- همشهری آنلاین:
دیدارهای انفرادی مسابقات شمشیربازی قهرمانی گرندپری ایتالیا در اسحله سابر از روز جمعه (۲۵ بهمن) با حضور نمایندگان کشورهای مختلف در شهر هادووا آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، از میان 4 شمشیرباز اعزامی ایران به مسابقلات گرندپری ایتالیا در اسحله سابر، علی پاکدامن، مجتبی عابدینی و محمد رهبری با پشت سر گذاشتن حریفان خود به جدول 64 نفره صعود کردند، این در حالیست که ایران بعد از ایتالیا و کره بیشترین نماینده را در میان 64 نفر برترمسابقات دارد.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر که با ترتیب علی پاکدامن، مجتبی عابدینی، محمد رهبری و محمد فتوحی در این رقابت‌ها شرکت کرده است، همزمان با نمایندگان دیکر کشورها دیدارهای خود در بخش انفرادی را آغاز کرد که نتیجه آن صعود سه شمشیرباز به جدول 64 نفره بود.

بر این اساس علی پاکدامن در مرحله مقدماتی با از پیش رو برداشتن هر 6 حریف خود از کشورهای روسیه، اتریش، جمهوری چک، لهستان، مصر و ایتالیا به طور مستقیم به جدول 64 نفره صعود کرد.

مجتبی عابدینی در مرحله مقدماتی مقابل نمایندگان ترکیه، سنگاپور و عراق پیروز شد، اما نتیجه دیدار برابر حریفانی از فرانسه، مکزیک و روسیه را واگذار کرد.

این بازیکن در جدول 128 نفره با نتیجه 15 بر 13 حریفی از مجارستان را شکست داد و به جدول 96 نفره صعود کرد. عابدینی در این مرحله نماینده اتریش را 15 بر 11 شکست داد و وارد جدول 64 نفره شد.

محمد رهبری هم که در مرحله مقدماتی با غلبه بر نمایندگان مکزیک، مجارستان و ژاپن موفق به صعود به جدول 128 نفره شد، در این مرحله ورزشکاری از انگلستان را شکست داد و راهی جدول 96 نفره شد. رهبری در این مرحله با نتیجه 15 بر 9 شمشیرباز روسیه را شکست داد و به جدول 64نفره صعود کرد.

در میان شمشیربازان اعزامی ایران به ایتالیا، محمد فتوحی تنها بازیکنی بود که از صعود به جدول 64 نفره باز ماند.

 

کد N124924

وبگردی