آفتاب

آیین گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شاطری در سمنان برگزار شد

آیین گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار شاطری در سمنان برگزار شد

سمنان - ایرنا - آیین گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سردار ˈحسن شاطریˈ شهید عرصه های دفاع و سازندگی، عصر پنجشنبه با حضور مسوولان اجرایی و نظامی استانی و کشوری در سمنان برگزار شد.

در این یادواره که در آستان مقدس امام زاده یحیی این موسی (ع) و در جوار شهدای دفاع مقدس برگزار شد، شرکت کنندگان یاد و خاطره این شهید سرافراز عرصه های سازندگی در لبنان و سوریه و نیز عرصه های دفاع مقدس را گرامی داشتند.

شهید شاطری معروف به مهندس ˈحسام خوشنویسˈ یکی از فرماندهان سپاه قدس و مسوول بازسازی جنوب لبنان بود.

وی در دوران دفاع مقدس در حوزه مهندسی جنگ، جاده سازی و راهسازی مناطق جنگی فعالیت داشت و با پایان یافتن جنگ در بازسازی کردستان و افغانستان به فعالیت پرداخت.

شهید شاطری پس از جنگ 33 روزه، مسوول بازسازی جنوب لبنان شد و از جمله اقدامات وی می توان به بازسازی کلیساهای جنوب لبنان و بازسازی و تعمیر راه ها و پل ها و نیز ساخت مسجد قدس در مرز اسرائیل و لبنان اشاره کرد.

وی اواخر سال گذشته در مسیر دمشق به بیروت و در جریان رسیدگی به کارهای ستاد بازسازی به دست مزدوران صهیونیستی به شهادت رسید.

آیین بزرگداشت اولین سالگرد شهادت شاطری با شرکت سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، مردم و خانواده شهدا و نیز مسوولان استان سمنان برگزار شد و برنامه های متنوعی برای بزرگداشت این سردار عرصه های سازندگی و دفاع مقدس اجرا شد. ک/2

599/608/508
کد N121422

وبگردی