آفتاب

مسابقات قرآنی مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان برگزار شد

مسابقات قرآنی مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان برگزار شد

همزمان با فرا رسیدن ایام الله فجر انقلاب اسلامی، مسابقات قرآنی در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و ترتیل ویژه مدارس علوم دینی اهل سنت استان گلستان در نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان‌های گلستان و گیلان در آیین پایانی این رقابت‌ها، گفت: قران کریم نسخه شفا بخش و سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

حجت الاسلام و المسلمین ˈنورعلی دیلمˈ با اشاره به وظیفه مسلمانان در قبال قرآن کریم اظهارکرد: خواندن قرآن باید با تدبر و عمل به دستورات آن توام باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستورات قرآن کریم باید درمتن خانواده و جامعه جریان یابد، تصریح کرد: آموزه های قرآنی باید برای نسل جوان تبیین شود.

همچنین دراین آیین امام جمعه اهل سنت نگین شهر در سخنانی گفت: منشاء کرامت انسانی و وحدت امت اسلامی کتاب قرآن است.

آخوند ˈابوبکر خوجم لیˈ با اشاره به آیه ˈواعتصموا ....ˈ افزود: در این آیه شریفه مقصود از ریسمان الهی، کتاب مشترک همه مسلمانان یعنی قرآن است و در نتیجه عمل به دستورات آن وحدت و همدلی حاصل می شود.

وی، عمل به دستورات قرآن را مهم‌ترین عامل رستگاری انسان برشمرد و اظهار کرد: این کتاب چراغ راه سعادت بشر است و هرجا که قرآن تلاوت شود، شیطان از آن مکان فراری است.

در این دوره از مسابقات که در نگین شهر در شرق استان گلستان برگزار شد، تعداد 200 نفر در رشته‌های حفظ، قرائت، مفاهیم و ترتیل شرکت کردند که ˈحبیب الله پهلوان زادهˈ در بخش قرائت، ˈاسماعیل دهشˈ در بخش ترتیل و ˈصالح حبیب لیˈ در بخش حفظ حائز رتبه نخست شدند.

انتهای پیام

کد N96029

وبگردی