آفتاب

کروش: منطقی نیست بدون پایه‌های اصلی تیم،‌اردو برگزار کنیم

کروش: منطقی نیست بدون پایه‌های اصلی تیم،‌اردو برگزار کنیم

کارلوس کروش می‌گوید تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی، حداقل‌ها را ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که مهمان برنامه ورزش و مردم بود درمورد لغو اردوی تیم ملی در آفریقا گفت: «کمپ آفریقا بخشی از اردوهای ما برای جام جهانی بود که می‌خواستیم توانایی بازیکنان لیگ داخلی را بالا ببریم و به سطح توانایی مورد نظرمان برسیم. می‌خواستیم در آفریقا جنوبی 4 مسابقه برگزار کنیم تا با بازی تیم‌های آفریقایی آشنا شویم. از طرفی تیم من شرایط توانایی حداقلی را برای حضور در جام جهانی ندارد و ما باید سطح تیم خود را بالا ببریم. بازیکنان آرژانتین، نیجریه و بوسنی به طور میانگین بین 10 تا 12 کیلومتر دوندگی دارند. ضمن اینکه بازیکنان آن‌ها در لیگ کشورهای اسپانیا، آلمان، ایتالیا و انگلیس حضور دارند و میانگین بازی فعال آن‌ها 64 دقیقه است. در حالی که میانگین بازی فعال بازیکنان ایران و آسیا 50 تا 52 دقیقه است.»
کروش ادامه داد: «یعنی بازیکنان حریفان ما عادت دارند که 12 دقیقه بیشتر بازی کنند. از طرفی میانگین دوندگی بازیکنان ما 7-8 کیلومتر است. من همچنین توقعات میلیون‌ها ایرانی را بر شانه‌هایم احساس می‌کنم. ما بر اساس منافع تیم‌های استقلال، سپاهان و فولاد کار نمی‌کنیم بلکه از منافع 80 میلیون ایرانی حرف می‌زنیم. من برنامه خاصی را به رئیس و هیات رئیسه فدراسیون داده‌م که مورد تایید قرار گرفت.»
کروش در مورد لژیونرهای ایران گفت: «4-5 بازیکن اصلی ما در کشورهای آلمان، انگلیس و هلند بازی می‌کنند که در فضای مناسبی هستند. بقیه نفرات ما در ایران حضور داشتند. وقتی هم من دیدم 4 بازیکن از 6 بازیکن اصلی ما که در ایران بازی می‌کردند به خارج از کشور رفته‌اند، عقلانیتی برای برگزاری اردوی آفریقا وجود نداشت. وقتی پایه‌های تیم را در اختیار نداریم منطقی نیست که اردو برگزار کنیم.»

 

43 43

کد N92140

وبگردی