آفتاب

کروش: با دست خودمان کشتی تیم ملی را سوراخ کردیم/ موافق انتقال بازیکنان به لیگ‌ کشورهای عربی نیستم

کروش: با دست خودمان کشتی تیم ملی را سوراخ کردیم/ موافق انتقال بازیکنان به لیگ‌ کشورهای عربی نیستم

سرمربی تیم ملی ایران می گوید برای منافع 80 میلیون ایرانی ایستاده می‌جنگد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ کارلوس کروش که ظهر امروز (چهارشنبه) رودرروی خبرنگاران درباره وضعیت تیم ملی صحبت می کرد، از لغو اردوی آفریقا خبر داد و از ناهماهنگی ها در آستانه جام جهانی 2014 گله کرد. او با اشاره به روزهای آغاز کارش در ایران گفت: «در حال حاضر به خاطر اتفاقاتی که پیش آمده ناراحت هستم و مطمئنم 80 میلیون ایرانی هم حس مشابه مرا دارند. با این روند امیدمان در جام جهانی را به خطر انداخته ایم. من از آقای فردوسی پور و رسانه های دیگر می خواهم بازیهای آرژانتین، نیجریه و بوسنی را پخش کنید تا مردم ببینند با چه حریفانی بازی داریم.»

سرمربی تیم ملی ادامه داد: «کشورهای زیادی از حضور ایران در جام جهانی خوشحال نبودند و برای حذف ما تلاش زیادی کردند. یادتان می آید برای شکست ما در بازی برابر ازبکستان چه اقداماتی کردند؟ به نظر من با توجه به مقیاس کلی کشور ایران کمک کردن به تیم ملی کار چندان سختی نیست اما ما نمی توانیم تنها بر اساس وعده های کارمان را پیش ببریم. همانطور که یکی از بازیکنان در مصاحبه خود اشاره کرد من موافق انتقال بازیکنان به کشورهای عربی نیستم اما آنها این حق را دارند که برای آینده شان تصمیم گیری کنند. به هر حاال من هم از تصمیم آنها حمایت می کنم.»

کروش با بیان اینکه سختی های زیادی را در ایران پشت سر گذاشته، گفت: «در این مدت همه تلاشم را کردم که بازیکنانم به آینده امید داشته باشند اما متاسفانه نتواستیم این امید را در آنها زنده نگه داریم. در این دو سال 8 ماه همیشه می خواستم بهترین عملکرد را داشته باشیم حتی در زمانی که پولی نگرفتم. من نمی توانم تیم را بدون بازیکنان اصلی به اردو بفرستم. شاید در این شرایط باید از فرگوسن و کاپلو کمک بگیرم اما اگر آنها نتوانند مرا راهنمایی کنند مجبور به استخدام جادوگر شویم! فقط می توانم به کسانی که این مسائل را به من ربط می دهند، بخندم. امیدوارم خداوند آنها را ببخشد چرا که من صبر خدا را ندارم.»

او در مورد راهکارش در شرایط فعلی گفت: «برای ارائه راهکار باید یک سری اطلاعات را دوباره بررسی کنیم. باید بر اساس تقویم فیفا کارمان را آغاز کنیم. 18 می روز فیفاست اما قبل از آن یک اردو داوطلبانه می گذاریم و با هر بازیکنی که به ما ملحق شد کارمان را شروع می کنیم. بعد  از آن آماده سازی رسما آغاز می شود. در طول این سالها هیچ وقت به منافع شخصی ام فکر نکردم و الان هم به این صورت است. دغدغه فعلی من منافع 80 میلیون ایرانی است. همه ما نهایت تلاش مان را کردیم و از این بایت وجوان من راحت است.»

کروش با بیان اینکه در شرایط فعلی تیم ملی شانس چندانی در جام جهانی ندارد، گفت: «یک شکاف کوچک هم یک کشتی بزرگ را غرق می کند. ما خودمان در حال سوراخ کردن این کشتی هستیم. در این رودخانه خطرات مختلفی ما را تهدید می کند اما به غیر از این باید آبی که وارد کشتی شده را هم خارج کنیم. این کار ما را سخت تر از گذشته می کند.»

سرمربی تیم ملی در واکنش به احتمال کناره گیری اش در این وضعیت گفت: «آنطور که من یاد گرفتم، نباید کاری را نیمه کاره رها کرد. من شخصیتی ندارم که به خاطر وجود مشکلات کارم را رها کنم. چنین چیزی قابل قبول نیست.»

کروش در پایان گفت: «در چند ماه اخیر بعضی ها اینطور وانمود کردند که من دشمن فوتبال ایران هستم. بهتر است با واقعیت روبرو شویم. پیش از این می گفتند من اطلاعات فوتبال ایران را به قطر می فروشم. بعد از آن من را به خاطر رفتن به تعطیلات محکوم کردند. بعد نوبت به آن رسید که بگویند من علیه لیگ برتر ایران هستم. حالا هم که می گویند ترانسفر بازیکنان به لیگ های عربی تقصیر من است. اگر واقعا مشکل فوتبال ایران من هستم، ایرادی ندارد. رئیس فدراسیون فوتبال بیاید و این را در رودرروی خودم بگوید تا قراردادم را فسخ کنم. از من راجع به اعتبار کاری ام می پرسند اما واقعیت این است که در حال حاضر افتخار فوتبال ایران برای من اهمیت دارد. پس به تیم ملی ضربه نزنید. من ایستاده ام و برای منافع 80 میلیون ایرانی می جنگم. صحبت دیگران برای من مهم نیست. مهم توقعات 80 میلیون ایرانی است.» 

252 43

 

کد N89342

وبگردی