آفتاب

کروش: بازی با آرژانتین فرصت ویژه‌ای است که خودمان را نشان دهیم/ فوتبال در خون مردم ایران جاری است

کروش: بازی با آرژانتین فرصت ویژه‌ای است که خودمان را نشان دهیم/ فوتبال در خون مردم ایران جاری است

ایسنا نوشت:

سرمربی تیم ملی ایران می‌گوید، بازی با آرژانتین موقعیت بسیار خوبی برای تیم ایران است تا بتواند خودش را در جام جهانی نشان دهد.

کارلوس کروش مربی پرتغالی که سال‌ها در منچستریونایتد دستیار سر آلکس فرگوسن بود و پس از آن هدایت رئال مادرید را بر عهده گرفت در جام جهانی 2010 با تیم ملی پرتغال حضور داشت. او اکنون در جام جهانی 2014 این فرصت را دارد که با ایران چالش جدیدی را در دوران مربیگری خود تجربه کند.

کارلوس کروش در گفت‌وگو با شبکه یورو اسپورت، درباره مسایل مختلفی به صحبت پرداخت.

او درباره مربیگری‌اش گفت: هر کس راجع به من فکر می‌کند اولین چیزی که به ذهنش می‌رسد این است که در منچستریونایتد مربیگری کرده‌ام ،‌در تیم ملی پرتغال و باشگاه رئال مادرید نیز به عنوان سرمربی حضور داشتم. ایران شاید اندازه این تیم‌ها معروف نباشد اما تیمی است که مردم آن انتظار زیادی از موفقیت آن در جام جهانی 2014 دارند. در واقع 80 میلیون ایرانی از تیم ما انتظار دارند و در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشیم. مردم ایران علاقه زیادی به فوتبال و تیم ملی کشورشان دارند.

ایران در جام جهانی 2014 با تیم‌های نیجریه،‌ آرژانتین و بوسنی و هرزگوین همگروه است. آنها در اولین دیدار خود در شهر کوریتیبا با نیجریه دیدار خواهند کرد و سپس در بلوهوریزنت به دیدار آرژانتین می‌روند و در سومین دیدار خود در سالوادور به دیدار بوسنی خواهند رفت.

دیدار ایران برابر نیجریه دیداری خاص محسوب می‌شود زیرا کارلوس کروش موزامبیکی‌الاصل است و به همین خاطر این دیدار می‌تواند برای او جالب باشد.

کروش درباره بازی با نیجریه می‌گوید: نیجریه را به خوبی می‌شناسم. من در قاره آفریقا به دنیا آمده‌ام و می‌دانم تیم‌های آفریقایی خصوصا نیجریه چه کیفیتی دارند. نیجریه تیمی قدرتمند است که بازی فیزیکی خوبی انجام می‌دهد.

کروش درباره دومین دیدار خود با آرژانتین می‌گوید: آنها قطعا یکی از مدعیان اصلی در جام جهانی به حساب می‌آیند. مهارت لیونل مسی و گلزنی گونسالو هیگوئین را به ترکیب آرژانتین اضافه کنید می‌بینید که آنها چه تیم قدرتمندی هستند. بازی با آرژانتین فرصت خوبی برای ماست و یک موقعیت ویژه برای تیم ما محسوب می‌شود که خودمان را نشان دهیم.

ایران در سومین دیدار خود در حالی برابر بوسنی به بازی خواهد رفت که کارلوس کروش زمانی که هدایت پرتغال را بر عهده داشت موفق شده بود بوسنی را شکست دهد.

سرمربی تیم ملی ایران درباره سومین دیدار ایران با بوسنی گفت: فکر می‌کنم این بازی مهمترین بازی ما در مرحله گروهی باشد که بسیار مهم و تعیین‌کننده خواهد بود. بوسنی تیم قدرتمندی است که قدرت تیمی بالایی دارد.

ایران تاکنون چهار بار به جام جهانی صعود کرده اما هنوز موفق نشده در سه دوره قبلی از گروه خود به مرحله بعد صعود کند.

کروش در پایان می‌گوید: ایران کشوری است که فوتبال در خون مردم آن است. بازی‌های ایران در خانه معمولا با حضور صدهزار نفر تماشاگر برگزار می‌شود. مردم ایران دوست دارند که تیمشان در جام جهانی بازی های خوب و پرافتخاری انجام دهد و ما می‌خواهیم با بازی‌های خوبمان به آن‌ها هدیه دهیم.

252 41

 

کد N86649

وبگردی