آفتاب

دژاگه: همه دوست دارند با آرژانتین هم‌گروه شوند/ می‌خواهم در فولام بمانم

دژاگه: همه دوست دارند با آرژانتین هم‌گروه شوند/ می‌خواهم در فولام بمانم

تسنیم نوشت:

هافبک تیم ملی کشورمان گفت: هر فردی تمایل دارد با تیمی همچون آرژانتین هم‌گروه شود.
تیم فوتبال فولام در حال حاضر با 19 امتیاز در رده هفدهم جدول 20 تیمی لیگ برتر انگلیس قرار دارد. اشکان دژاگه و ساشا ریتر، بازیکنان پیشین ولفسبورگ که ریشه‌ای آلمانی دارند شنبه شب به همراه فولام در هفته بیست‌و‌دوم لیگ برتر در خانه آرسنال در مصاف با ستاره‌های آلمانی این تیم همچون مسعوت اوزیل، پر مرته‌ساکر، سرجی نَبری و لوکاس پودولسکی 2 بر صفر تن به شکست دادند.
دژاگه که بازیکنی آلمانی- ایرانی است پس از حضور در تیم‌های بوندس‌لیگایی هرتابرلین و ولفسبورک به فولام پیوست و در همان فصل اول حضورش در این تیم انگلیسی به مقام دوازدهم لیگ برتر دست یافت. بازیکن 27 ساله فولام که در رده‌های نوجوانان و جوانان آلمان بازی کرده بود تصمیم گرفت در رده بزرگسالان پیراهن تیم ملی فوتبال ایران را به تن کند.
شبکه تلویزیونی «اسپورت وان» آلمان مصاحبه‌ای با دژاگه انجام داده که در آن در مورد قدرت لیگ برتر انگلیس و دوئل با لیونل مسی، ستاره آرژانتین در جام‌جهانی 2014 برزیل صحبت کرده است.
* آقای دژاگه، شما در بازی مقابل آرسنال در ورزشگاه امارات نیمه اول فوق‌العاده کار کردید. خودتان هم احساس کردید که در نیمه دوم انرژی‌تان کمی تحلیل رفت؟
بله، به نظرم ما در نیمه نخست خیلی خوب بازی کردیم و توپ را همانطور که برنامه‌ریزی کرده بودیم در کنترل داشتیم. اگر کمی شانس با ما یار بود می‌توانستیم دروازه آرسنال را باز کنیم.
* در مصاف با توپچی‌های لندن در مقابل ضربه شما تنها ویچک شزنی، دروازه‌بان حریف بود که ایستادگی کرد و همین اتفاق در مورد شوت استیو سیدول هم افتاد.
دقیقا. ما نیمه اول را با نتیجه صفر - صفر به رختکن رفتیم ولی نیمه دوم اوضاع فرق کرد و شرایط دشوار شد. البته واضح بود که انجام دفاع خوب در تمام طول بازی آن هم مقابل تیمی همچون آرسنال کار دشواری بود. آرسنال تیم باکیفیتی است و آنها در بازی مقابل ما این موضوع را به اثبات رساندند.
* شما بازیکنانی همچون استیو سیدول، اسکات پارکر و کلینت دمپسی را در ترکیب دارید که بازیکنانی فوق‌العاده باتجربه در لیگ برتر هستند ولی هنوز آنطور که باید، نتیجه نمی‌گیرید.
شرایط دشواری در فصل جاری داریم ولی چنین اتفاقی در فوتبال ممکن است برای هر تیمی رخ دهد. گاهی اوقات شرایط آنطور که می‌خواهی پیش نمی‌رود و چنین چیزی این فصل در مورد ما صدق می‌کند اما با این وجود در اغلب موارد نشان داده‌ایم که می‌توانیم خوب فوتبال بازی کنیم. باید سختکوشی‌مان تداوم داشته باشد و تا جایی که ممکن است کم امتیاز از دست دهیم و به رده‌های میانی جدول بازگردیم.
* چه توضیحی برای 48 گل‌خورده در این فصل داری، دقیقا 10 گل بیشتر از تیم دوم که از لحاظ دفاعی ضعیف‌ترین عملکرد را داشته...
همیشه نکات ریزی وجود دارد که اگر مراقبش نباشید در لیگی همچون لیگ برتر از همان ناحیه صدمه می‌خورید. ما باید سخت تلاش کنیم آن هم در مصاف با تیم‌هایی همچون آرسنال. اگر در چنین بازی‌هایی حواستان به توپ نباشد حریف از پشت می‌آید و توپ را زودتر از شما تصاحب می‌کند. نباید چنین اتفاقی به این سادگی بیفتد. به راحتی می‌توانیم راه‌های نفوذ را ببندیم. گاهی اوقات کاری از دست ما هم بر نمی‌آید ولی می‌توانیم با تلاش و مرور اشتباهاتمان بهتر شویم.

* شاید تعطیلات آخر هفته‌ و بازی که در جام حذفی انگلیس دارید فرصت خوبی برای فولام باشد تا به شرایط ایده‌آل برسد؟
بله اما 2 روز بعد مجددا در لیگ برتر بازی داریم. یکشنبه در جام حذفی به میدان می‌رویم و سه‌شنبه هم در لیگ برتر به مصاف سوانزی خواهیم رفت. به طور حتم کار ساده‌ای پیش‌رو نداریم و باید سخت تلاش کنیم. در ضمن جام‌حذفی رقابت‌های مهمی است و ما می‌خواهیم در آن به قهرمانی برسیم.
* بازی‌های بعدی شما مقابل سوانزی، ساوتهمپتون و منچستریونایتد است و شما برای فرار از این شرایط بحرانی نیاز به نتیجه گرفتن دارید.
بله البته ولی در لیگ برتر بازی آسانی وجود ندارد. در بازی با ساندرلند بسیاری فکر می‌کردند چون ما در خانه مقابل این تیم بازی می‌کنیم باید پیروز شویم ولی اینطور نشد. همانطور که پیش از این هم گفته‌ام در هر بازی باید صددرصد توان خودمان را باید به نمایش بگذاریم. اگر اینطور عمل نکنیم حریفان ما را خاک خواهند کرد.
* 10 تیم پائین جدول در لیگ برتر تنها 5 امتیاز با یکدیگر اختلاف دارند. فکر می‌کنی اوضاع تا پایان فصل همینطور پیش‌ برود و شاهد رقابت تنگاتنگی باشیم؟
قطعا، به نظرم تمامی تیم‌ها برای تک‌تک امتیازات خواهند جنگید و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. کار ساده‌ای پیش‌روی‌مان نیست.
* بازی مقابل لیونل مسی در جام‌جهانی را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
البته که هر کسی تمایل دارد با تیمی همچون آرژانتین هم‌گروه شود ولی پیش از هر چیز اینجا بازی‌های زیادی برای انجام دادن داریم و باید روی آنها تمرکز کنم. می‌خواهم در فصل آینده هم تمام توانم را برای فولام بگذارم. در حال حاضر این مهمترین هدفم است.
43 43

 

کد N72752

وبگردی