آفتاب
نمایندگان بانکها و صنایع سوئد در دیدار با معاون وزیر اقتصاد:

آماده بازگشت و توسعه روابط با ایران هستیم

آماده بازگشت و توسعه روابط با ایران هستیم

تهران - ایرنا - هیاتی متشکل از نمایندگان نظام بانکی و صندوق ضمانت صادرات سوئد در دیدار با معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن اعلام آمادگی بانک ها، صنایع و شرکت های سوئدی برای ورود به بازار ایران از تمایل بخش خصوصی این کشور برای گسترش روابط اقتصادی خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، شاپور محمدی در این دیدار که در وزارت اقتصاد برگزار شد، با اشاره به پیشرفت های بدست آمده بین ایران و کشورهای 1+5، گفت: دو ملت ایران و سوئد از روابط تاریخی بسیار خوبی برخوردار بوده اند و با توجه به پیشرفت های خوبی که پس از برنامه اقدام مشترک ژنو صورت گرفته، امکان توسعه و گسترش روابط اقتصادی و تجاری بین دو ملت ایران و سوئد بیش از گذشته امکان پذیر شده است.

وی از صنایع سوئد به ویژه صنایع خودروسازی و های.تک این کشور به عنوان زمینه هایی نام برد که امکان توسعه روابط در آن وجود دارد و افزود: صنعت خودرو ایران یکی از صنایع بزرگ و اساسی است که نزدیک به 8 درصد تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده و با توجه به برطرف شدن موانع تحریم امکان سرمایه گذاری در آن برای شرکتهای سوئدی وجود دارد.

رئیس هیات نمایندگان سوئد نیز با اشاره به آمادگی صنایع و بانک های سوئد برای بازگشت به بازار بزرگ ایران، گفت: صنعت سوئد سالیان متمادی است که با اقتصاد و بخش خصوصی ایران همکاری می کند و با توجه به گشایش هایی که این اواخر در روابط با ایران ایجاد شده، امکان بازگشت و توسعه روابط با ایران بار دیگر فراهم شده است.

محمدی ادامه داد: از نظر ما ایران همواره یکی از قابل اتکاترین کشورها در حوزه پرداخت ها بوده و به جز مشکلاتی که طی یکی دو سال اخیر ایجاد شده هرگز مشکلی از این جهت بین دو کشور نبوده است.

در ادامه این دیدار دو طرف حوزه ها و زمینه های مورد علاقه برای گسترش روابط تجاری و بانکی را مورد رایزنی و تبادل نظر قرار دادند.

همچنین طرف سوئدی ضمن دعوت از معاون وزیر اقتصاد برای دیدار از کشور سوئد ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک میزبان هیاتی از ایران باشد.

اقتصام(3)9141
کد N70408

وبگردی