آفتاب

کارگاه تخصصی تذهیب‌کار ایرانی در جشنواره هنرهای اسلامی شارجه

کارگاه تخصصی تذهیب‌کار ایرانی در جشنواره هنرهای اسلامی شارجه

«محمد نباتی»، هنرمند تذهیب‌کار ایرانی در شانزدهمین جشنواره هنرهای اسلامی شارجه کارگاه تخصصی تذهیب و مینیاتور برگزار کرد.

«محمد نباتی»، هنرمند تذهیب‌کار ایرانی در شانزدهمین جشنواره هنرهای اسلامی شارجه کارگاه تخصصی تذهیب و مینیاتور برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شانزدهمین جشنواره هنرهای اسلامی شارجه شب گذشته (سه‌شنبه) شاهد برگزاری مجموعه‌ای از کارگاه‌های تخصصی هنری با حضور متخصصان هنر نقاشی، تذهیب، مینیاتور، صنایع دستی و هنرهای اسلامی بود که از ایران «محمد نباتی» در این کارگاه‌ها شرکت داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات، در این جشنواره که توسط دفتر هنری فرهنگ و رسانه شهر شارجه در سالن خانه خطاطان واقع در مرکز شهر برگزار شد، کارگاه ویژه عکس با نظارت «اسماعیل کوچک» هنرمند اهل کشور ترکیه تشکیل شد.

این هنرمند که چندین جایزه جهانی در هنر عکاسی دارد، به صورت تفصیلی روش عکاسی حرفه‌ای استفاده از دوربین‌های پیشرفته عکاسی و هم‌چنین انتخاب سوژه عکس را شرح داد. هم‌چنین «عمر اوندر» از ترکیه در کارگاهی به تفصیل، روش ساخت تسبیح از سنگ‌های قیمتی و کم‌یاب را شرح داد. وی پیش از این نیز در نمایشگاه‌های متعدد بین‌المللی مشارکت داشته است.

علاوه‌بر این یک کارگاه تخصصی هنر تزیین، تذهیب و مینیاتور توسط «محمد نباتی» هنرمند ایرانی تشکیل شد که از استقبال خوب بازدیدکنندگان برخوردار شد. «محمد نباتی» در این کارگاه به روش نقاشی بر روی تخم شترمرغ و تذهیب به روش کلاسیک که در دو قرن 16 و 17 میلادی رونق بسیاری داشت، پرداخت.

در حاشیه این جشنواره، کارگاه‌های متعدد دیگری در غرفه‌های این مرکز از سوی علاقه‌مندان برگزار شد و افراد ماجراجو، هنر مینیاتور را در این غرفه‌ها تجربه کردند. البته این غرفه‌ها از سوی هنرمندان حاضر در جشنواره هدایت و نظارت شدند.

در این کارگاه‌ها که هدف از برگزاری آن‌ها تلفیق سبک شخصی هنرمند و سبک تاریخی هنر مینیاتور بود، 9 اثر از مجموع آثار ارائه شده از سوی ناظران به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

این جشنواره که روز سه‌شنبه با حضور «هشام المظلوم»، مدیر مرکز هنری شارجه و جمعی از هنرمندان و خطاطان افتتاح شد، 70 اثر از هنرمندان ازبکستانی و 45 اثر از «اسماعیل کوچک» هنرمند کشور ترکیه و 55 اثر از «آلب ارسلان» دیگر هنرمند ترکیه‌ای به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام

کد N61277

وبگردی