آفتاب
شیخیانی در گفتگو با مهر:

آخرین شورای مرکزی خانه احزاب وجاهت قانونی ندارد/خانه احزاب باید از انحصار یک گروه خارج شود

آخرین شورای مرکزی خانه احزاب وجاهت قانونی ندارد/خانه احزاب باید از انحصار یک گروه خارج شود

دبیرکل حزب مردم، با بیان اینکه خانه احزاب باید از انحصارطلبی یک گروه خارج شود، گفت:خانه احزاب باید طوری ساماندهی شود که برای همیشه هر سه جریان سیاسی کشور اعم از اصولگرایان، اصلاح طلبان و اعتدالیون در این خانه حضور داشته باشند .

امرالله شیخیانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دلایل تعطیل شدن خانه احزاب گفت: کمیسیون ماده 10 احزاب به عنوان بالاترین مرجع تصمیم گیر برای فعالیت خانه احزاب آخرین شورای مرکزی خانه احزاب را تایید نکرده است و امروز که چند سال از این موضوع می گذرد طبق قانون آن شورای مرکزی رسمیت و جایگاه قانونی ندارد.

دبیرکل حزب مردم با اشاره به راهکار قانونی فعالیت مجدد خانه احزاب افزود: طبق اساسنامه باید یک سوم احزاب عضو خانه احزاب درخواست کنند که مجمع عمومی فوق العاده برگزار شود تا برای ادامه کار خانه احزاب تصمیم گرفته شود.

وی بیان اینکه آخرین شورای مرکزی نمی تواند مجمع عمومی برگزار کند گفت:  طبق قانون باید یک سوم احزاب عضو خانه احزاب درخواست کنند تا  مجمع عمومی فوق العاده‌ای برگزار شود.

نایب رئیس اسبق خانه احزاب، با اشاره به سوابق حضورش در خانه احزاب یادآور شد: در یک دوره نایب رئیس خانه احزاب و عضو شورای مرکزی خانه احزاب بودم و آئین نامه برگزاری مجمع عمومی این خانه را نوشتم بنابراین نمی‌توانم شاهد تخطی و اعمال خلاف قانون در این نهاد مدنی باشم.

وی با تاکید بر اینکه خانه احزاب نباید سلیقه‌ای اداره شود گفت: خانه احزاب باید از انحصارطلبی یک گروه خارج شود.

شیخیانی با بیان اینکه ما سه جریان مختلف در کشور داریم اذعان کرد: خانه احزاب باید طوری ساماندهی شود که برای همیشه هر سه جریان سیاسی کشور اعم از اصولگرایان، اصلاح طلبان و اعتدالیون در این خانه حضور داشته باشند .

این فعال اصلاح طلب خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که خانه احزاب را به تعطیلی کشاند این بود که یک گرایش سعی می کرد در آخرین مرحله خانه احزاب را در دست بگیرد در اعتراض به همین موضوع احزاب و تشکل های جناح دیگر از فعالیت در خانه احزاب کناره گیری کردند؛ بنابراین ما می‌خواهیم این مشکلات و آسیب ها دیگر تکرار نشود و تمام گروههای سیاسی احزابشان در این تشکل صنفی حضور داشته باشند.

 

کد N57578

وبگردی