آفتاب

شاهرخی: در مورد بازیکنان قلیانی طرفدار تنبیه هستم/ در فوتبال ما اجرای قانون برای آدم های ضعیف است

شاهرخی: در مورد بازیکنان قلیانی طرفدار تنبیه هستم/ در فوتبال ما اجرای قانون برای آدم های ضعیف است

سرمربی سابق تیم ملی می گوید در بحث قلیان کشیدن بازیکنان تیم ملی،باید با آنها برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ماجرای قلیان کشیدن بازیکنان تیم زیر 22 سال ایران یکی از اتفاقات تکان‌دهنده بود و حالا بازیکنان این تیم در خطر محرومیت بلندمدت از حضور در تیم‌های ملی هستند. اظهارنظرهای مختلفی در مورد رفتار بازیکنان در اردوی تیم امید مطرح است. برخی معتقدند که فدراسیون فوتبال باید با آنها برخورد داشته باشد و برخی هم تاکید می‌کنند که قلیان کشیدن یک موضوع شخصی است و مسوولان فدراسیون نباید به مسائل شخصی افراد رسیدگی کنند.

همایون شاهرخی سرمربی اسبق تیم ملی اما معتقد است که باید با این بازیکنان برخورد شود.او در این خصوص می گوید:«من طرفدار کار سخت هستم نه گذشت.وقتی شاهد یک رفتار بد باشیم فرقی ندارد که فرد مورد نظر پیر باشد یا جوان،مهم این است که با این کارها مشکلات جامعه بیشتر می شود.اگر برخورد صورت بگیرد،این مسیر به درستی طی خواهد شد ولی متاسفانه در فوتبال ما اجرای قانون برای آدم های ضعیف است که نباید اینطور باشد.»

او ادامه می دهد:«چون ما نتیجه گرا هستیم معمولا از برخورد با خیلی از مسائل عبور می کنیم ولی ورزش یعنی سلامت و تندرستی.ورزشکاران به خاطر شغلی که دارند مشهور می شوند و دستمزدهای بالایی هم دارند بنابراین ما نباید شیپور را از سر گشاد آن بزنیم. تیم ملی قهرمانی های زیادی آورده و خیلی مواقع هم نتیجه نگرفته است ولی مهم این است که ما در مورد اتفاقات گذشته خاطره خوش داشته باشیم. نظر من این است که باید با این بازیکنان برخورد صورت بگیرد،حتی اگر این برخورد به فوتبال ملی ضرر برساند.تیم ملی حتی اگر قهرمان هم نشود باز مسیر خودش را طی خواهد کرد.»

شاهرخی در این مورد که برخی می گویند قلیان کشیدن یک موضوع شخصی است خاطرنشان می کند:«یک فرد می تواند حتی در خانه اش مواد مخدر مصرف کند ولی یک فوتبالیست تحت قرارداد باشگاه است یا اگر در اردوی تیم ملی باشد،در هر شرایط بازیکن ملی محسوب می شود.شاید بعضی ها در مورد حرف هایم نظر مخالف داشته باشند ولی من با تنبیه موافق هستم.»

او در قسمت دیگری از حر ف هایش در مورد اینکه آیا برخورد با بازیکنان باید شدید باشد می گوید:«برخورد با یک تخلف بستگی به نوع آن دارد ولی به هر حال مسئولان می توانند در این زمینه برخوردهای لازم را انجام دهند.متاسفانه وقتی مدیر،مربی یا پزشک خواب باشد و کنترلی روی بازیکنان صورت نگیرد چنین فاجعه ای رخ می دهد.»

251 41

 

کد N54683

وبگردی