آفتاب

ساکنان تمام شهرها و روستاهای بالای 10خانوار کردستان برق دارند

ساکنان تمام شهرها و روستاهای بالای 10خانوار کردستان برق دارند

سنندج- ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: هم اکنون ساکنان تمام شهرها و روستاهای بالای 10 خانوار استان از نعمت روشنایی برق برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، محمد مصطفی نجفیان روز چهارشنبه در دیدار مدیران این شرکت با استاندار کردستان، ضریب نفوذ برق در استان را حدود 100 درصد دانست و افزود: هم اکنون تمام شهرها و روستاهای بالای 10 خانوار استان برقدار هستند.

جمعیت یک میلیون و 480 هزار نفری استان کردستان در 29 شهر و هزار و 750 روستا سکونت دارند.

وی گفت: صنعت برق استان همواره در خدمت شهروندان استان بوده و مدیریت و پرسنل این شرکت در جهت موفقیت این دولت آماده خدمتگزاری و برداشتن قدم های اساسی خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت صنعت برق در استان تصریح کرد: تعداد مشترکین استان به بیش از 530 هزار مشترک رسیده است که بیشتر آنها دارای تعرفه خانگی هستند و تعرفه صنعتی نیز کمترین مشترک را به خود اختصاص داده است.

نجفیان با اشاره به روند مصرف برق در سال جاری در استان که به بیش از یک میلیارد و 282 میلیون مگاوات ساعت رسیده است، گفت: این میزان مصرف به نسبت مدت مشابه در سال گذشته در حدود 5.6 درصد افزایش نشان می دهد.

وی رویکرد شرکت در سال های آینده را توسعه و استفاده از نیروهای تجدید پذیر و نو و نیز گسترش مولدهای پراکنده و مقیاس کوچک اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تکمیل و راه اندازی پنج پست فوق توزیع سنندج، تسریع در احداث دو پست دایم مریوان، تسریع در احداث و تجهیز دو پست قروه، تخصیص زمین جهت احداث پست فوق توزیع سنندج، احداث دو پست فوق توزیع بانه در مسیر جاده سردشت و احداث دو پست جدید کامیاران را از نیازهای ضروری صنعت برق استان برشمرد.

وی از مسوولین استانی و کشوری خواست به این نیازهای مهم و اساسی در جهت خدمتگزاری بیشتر به مردم توجه و عنایت بیشتری داشته باشند.

نجفیان با اشاره به معضل سرقت سیم و تجهیزات شبکه و تجهیزات داخل تابلوها و ترانسفورماتورها خواستار همکاری بیشتر دستگاه ها و مسوولین انتظامی و قضایی در زمینه رفع این معضل شد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات استفاده از برق غیر مجاز گفت: روند ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهرها و نواحی منفصل شهری در اطراف شهرهای استان و منع قانونی جهت واگذاری انشعاب به این منازل منجر به افزایش استفاده از برق غیر مجاز شده که این موضوع هم به شرکت توزیع، خسارت های مالی وارد کرده و هم باعث افزایش اتصالی، ضعف ولتاژ و قطعی برق و سلب آسایش شهروندان در برخی مناطق شهر شده است.

وی همچنین نبود اعتبارات لازم جهت خرید تجهیزات پیشرفته و جدید، نبود اعتبارات کافی جهت بازسازی، اصلاح و بهینه سازی شبکه های فرسوده را از جمله مشکلات این شرکت عنوان کرد.ک/3

533/7346/681
کد N35896

وبگردی