آفتاب

شیر و سالاد شام معاون وزیر

شیر و سالاد شام معاون وزیر

تهران - ایرنا- نشست خبری هفته اطلاع رسانی تغذیه در روز یکشنبه در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، برخی اصحاب رسانه در حاشیه این نشست درباره سیاست های جمعیتی کشور سووالاتی را مطرح کردند که دکتر ˈعلی اکبر سیاریˈ معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخشی از سخنان خود از خبرنگاران پرسید چند فرزند دارند که همه آنها پاسخ دادند یک فرزند داریم یا اصلا فرزند نداریم.

سیاری خطاب به خبرنگاران گفت: برای اعمال سیاست های جمعیتی باید از خودتان شروع کنید؛ من سه فرزند دارم.

این گفته معاون وزیر بهداشت با اعتراض خبرنگاران روبرو شد که شرایط اقتصادی را مانع این امر می دانستند؛ یکی از خبرنگاران حاضر نیز مدارک و اسناد پزشکی کودک بیمار خود را نشان معاون وزیر بهداشت داد و گفت برای یک بیماری هزینه های زیادی را صرف کرده است و حال چگونه با این هزینه ها از پس مخارج فرزند دوم برخواهد آمد.



**شام ، شیر و سالاد می خورم

معاون وزیر بهداشت در نشست هفته اطلاع رسانی تغذیه به تشریح الگوی غذایی خود برای خبرنگاران پرداخت و گفت: من شام همیشه سالاد و شیر همراه میوه می خورم.

در اینجا خبرنگاران نیز باز به معاون وزیر بهداشت اعتراض کردند و از او خواستند مصرف پیتزای خود را نیز بگوید.

سیاری گفت: پنیر پیتزا به اندازه می خورم و نوشابه هم سالی دو بار مصرف می کنم؛ 20 سال است که دست به نمکدان نزده ام و قند هم نمی خورم.



**اعتراض متخصصان به انتصاب مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت

خبرنگاران در این نشست از دکتر ˈشهرام رفیعی فرˈ که به تازگی به مدیریت آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، منصوب شده است خواستند تا درباره اعتراض متخصصان به انتصاب او و اینکه چرا یک پزشک عمومی عهده دار این سمت شده است ، توضیح دهد.

مدیر کل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت : من از سال 73 کارشناس مسوول آموزش سلامت وزارت بهداشت بودم و پنج سال معاونت و چهار سال ریاست این دفتر را در کارنامه کاری خود دارم.

رفیعی فر، تدوین نخستین برنامه آموزش سلامت همزمان با برنامه چهارم توسعه، تدوین نخستین بسته خودمراقبتی، تدوین نظام جامع آموزش بیمار، راه اندازی اولین جشنواره هنر و رسانه های سلامت و تدوین نظام جامع سلامت در مدارس را از جمله سوابق کاری خود در وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: متاسفانه این برنامه ها با تغییرات مدیریتی روی زمین ماند.

وی افزود: این برنامه ها تنها اسناد موجود در نظام سلامت است که بازبینی شده و در فهرست برنامه ها قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت یادآور شد: همچنین 40 بسته آموزشی برای کارشناسان بهداشتی و 20 بسته آموزش سلامت همگانی برای دانشجویان و دانش آموزان تدوین کرده ام که استفاده شده است.

رفیعی فر گفت: از زمانی که دانش آموخته شده ام یک روز هم به مطب نرفته ام و ترجیح داده ام به جای درمان با اجرای برنامه های پیشگیری با بروز بیماری ها مقابله کنم.

اجتمام(3)**9185**1436
کد N31407

وبگردی