آفتاب

دولت سوئیس مخالف انتقال پول فیفا به حساب سفارت ایران!

دولت سوئیس مخالف انتقال پول فیفا به حساب سفارت ایران!

کفاشیان به دلیل همین مخالفت هفته گذشته مجبور شد از بازار آزاد ارز تهیه کرده و برای رزرو کمپ باشگاه کورنتیانس اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛در حالی که فدراسیون فوتبال برای جام جهانی تدارک می بیند و فیفا موظف است پول این تدارک را پرداخت کند، همچنان هیچ پولی به حساب فدراسیون واریز نمی شود. نه اینکه فیفا نخواهد به فدراسیون پول بدهد، بلکه نمی تواند. پیش از حضور سپ بلاتر رئیس فیفا در تهران، علی کفاشیان مذاکراتی را برای دور زدن تحریم ها و واریز پول به حساب فدراسیون فوتبال با او داشت. بلاتر گفت، تنها پول را به حسابی می ریزند که متعلق به دولت ایران باشد و مبلغ پرداختی به هیچ حساب دیگری واریز نمی شود. علی کفاشیان هم پس از مشورت با دولت، شماره حساب سفارت ایران در سوئیس را در اختیار فیفا قرار داد. در حالی که فدراسیون امیدوار بود که این پول به حساب شان واریز شود فیفا اعلام کرد این موضوع امکانپذیر نیست و دولت سوئیس با انتقال این وجه مخالفت کرده است.

فدراسیون فوتبال موظف است ظرف روزهای آینده به دلیل رزرو کمپ باشگاه کورنتیانس در برزیل برای برگزاری اردو، به حساب این باشگاه پولی را واریز کند. کفاشیان در آخرین مرحله از مذاکراتی که با فیفا داشت خواهان دریافت طلب یک میلیون دلاری فدراسیون بابت آماده سازی تیم ملی شد که پاسخ منفی شنید. به همین دلیل علی کفاشیان مجبور شد هفته گذشته از بازار آزاد ارز مورد نیاز را تهیه کند و مراحل را برای ارسال این پول به باشگاه برزیلی طی نماید.

در صورت تداوم این مشکل، فیفا نمی تواند علاوه بر حق آماده سازی تیم ملی ایران در مسیر جام جهانی، پول حق پخش مقدماتی رقابت ها و همینطور پاداش صعود ایران به برزیل را پرداخت کند. در این صورت بدهی تقریبی فیفا به ایران نزدیک به 41 میلیارد تومان-البته با توجه به قمیت ارز در بازار ایران خواهد بود. 

251 41

 

کد N28078

وبگردی