آفتاب

ماهینی:حق داریم مغرور شویم ولی نمی‌شویم/اعتراف می‌کنم می‌خواهم فیکس ایران در برزیل باشم

ماهینی:حق داریم مغرور شویم ولی نمی‌شویم/اعتراف می‌کنم می‌خواهم فیکس ایران در برزیل باشم

ماهینی می گوید گرفتن 9 امتیاز از نفت،فولاد و استقلال برای پرسپولیس می تواند استثنایی باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛پرسپولیس در بندرانزلی پیروزی به ‌دست ‌آورد و گل نخورد تا باز هم به سراغ عناصر تدافعی این تیم برویم. حسین ماهینی پاسخگوی سؤالات ما بود:

*با این برد‌ها، قهرمانید دیگر؟!

نه هنوز که چیزی مشخص نیست. البته ما صدر جدول را در اختیار داریم و نمی‌خواهیم آن را به تیم دیگری حتی تعارف بزنیم اما اختلاف‌مان خیلی کم است. به نظر من دیگر مثلث یا مربع قهرمانی نداریم، امسال ذوزنقه و اشکال هندسی د :8 .9گری برای قهرمانی درست شده چون نیمی از تیم‌های لیگ‌برتر مدعی هستند!

* قبول داری شانس پرسپولیس بیشتر از بقیه است؟

طبیعتاً من به عنوان بازیکن پرسپولیس باید جواب مثبت بدهم. خدا را شکر شرایط تیم‌مان عالی است و هر روز هم بهتر می‌شود. البته دو، سه بازی مهم در پیش‌رو داریم و اگر در سه هفته آینده نبازیم، فکر می‌کنم جایگاه‌مان را حفظ کنیم. به‌ هر‌ حال تیم‌مان شخصیت بزرگی گرفته و دیگر با پرسپولیس گذشته تفاوت داریم. باید همه سختی‌ها را تحمل کنیم تا حتماً قهرمان این فصل شویم.

*همه از سه بازی مهم پرسپولیس مقابل نفت، فولاد و استقلال حرف می‌زنند. به نظرت پرسپولیس از این سه بازی چند امتیاز می‌گیرد؟

اگر 9 امتیاز بگیریم، استثنایی است. 7 امتیاز عالی می‌شود و 5 امتیاز هم خیلی خوب است. فقط نباید ببازیم، همین. در صورت شکست مقابل هر یک از این سه تیم، ممکن است پرسپولیس جایگاهش را از دست بدهد و این خیلی بد است. به ما می‌گویند این هفته‌ها شبیه به فینال شده، نمی‌دانم، شاید هم این‌طور باشد!

*بازی با ملوان چطور بود؟

بازی خوبی بود و بسیار حساس. خدا را شکر توانستیم به جای 3 امتیاز، 6 امتیاز از بندرانزلی با خودمان به تهران بیاوریم.

*بازیکنان پرسپولیس می‌گفتند در داخل زمین مشت و لگد می‌خوردیم، از روی سکوها هم توهین می‌شنیدیم. این شرایط واقعاً وجود داشت؟

در بازی‌های حساس همیشه درگیری زیاد است اما روی سکوها واقعاً اتفاقات زشتی رخ داد. فکر می‌کنم کسانی که از سوی باشگاه ملوان برای سازماندهی هواداران استخدام می‌شوند، باید حواس‌شان را بیشتر جمع کنند تا این‌طور به بازیکنان حریف فحاشی نشود. خلعتبری، بنگر و حسینی فحش‌های بدی شنیدند؛ توهین‌هایی که در هیچ جای ایران وجود ندارد. امیدوارم کمیته انضباطی نسبت به این برخوردها عکس‌العمل نشان دهد چون انصافاً ما کاری نکرده بودیم که این‌طور باید توهین می‌شنیدیم.

*به خاطر این 4 برد، مغرور شده‌اید؟

اگر مغرور شویم، حق داریم اما واقعیت این است که همقسم شده‌ایم تا به قهرمانی برسیم. وقتی تیمی قهرمان نشده و تنها 4 بازی‌اش را برده چرا باید غرور داشته باشد؟ دلیلی برای مغرور شدن‌مان وجود ندارد.

*آمار استثنایی در خط دفاع پرسپولیس به جا گذاشته‌‌اید. در این مورد صحبت می‌کنی؟

به ما می‌گویند رکورد 38 ساله برای کم گل خوردن در پرسپولیس را شکسته‌ایم. نمی‌دانم آیا این آمار درست است یا نه ولی در هر صورت کارمان استثنایی بوده. اینکه در فوتبال مدرن و سخت لیگ‌برتر، از 20 بازی 13 کلین شیت داشته باشیم و فقط در 7 بازی گل خورده باشیم، آمار بسیار خوبی است. به غیر از دیدار با سپاهان، هرگز پیش نیامد که در یک بازی دو گل دریافت کنیم. نمره ما در کار تدافعی 20 است که این نمره به همه بازیکنان، مهاجمان، هافبک‌ها، بازیکنان ذخیره، مدافعان و همه اعضای تیم تعلق دارد.

*و سؤال آخر اینکه به نظرت مدافع راست تیم‌ملی در جام‌جهانی‌ 2014 چه کسی است؟

هنوز خیلی زود است در این مورد صحبت کنیم اما من تلاشم را می‌کنم که پس از کسب قهرمانی با پرسپولیس، دفاع راست تیم‌ملی را نیز به خودم اختصاص دهم. اعتراف می‌کنم که می‌خواهم فیکس تیم‌ملی در جام‌جهانی‌ باشم و برای رسیدن به این آرزو، هر کاری لازم باشد، انجام می‌دهم. 

 

251 43

کد N25939

وبگردی