آفتاب

نماینده سوادکوه: ارقام بودجه مازندران شبیه شوخی بامزه دولت با مردم است

نماینده سوادکوه: ارقام بودجه مازندران شبیه شوخی بامزه دولت با مردم است

نماینده مردم سوادکوه در مجلس ضمن انتقاد از بودجه پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال 1393 به استان مازندران گفت: ارقامی که ارائه شده بیشتر شبیه شوخی بامزه دولت با مردم است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کمال علیپور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت و گرامیداشت اربعین حسینی گفت: یقین داریم تا نهضت اربعین زنده است، ایثار و فداکاری نیز زنده است. آمریکا بداند تا زمانی که این فرهنگ زنده است نمی‌تواند این مردم را به زانو درآورد و بازنده کسانی هستند که در مقابل این فرهنگ ایستادگی کنند.

این نماینده مجلس خطاب به تیم‌ مذاکره‌کننده نیز عنوان کرد: حضور پررنگ مردم در اربعین و حضورشان در انتخابات و رهبری پشتیبان شما خواهند بود، بنابراین ذره‌ای از حقوق خود کوتاه نمی‌آییم. تحریم‌های جدید کنگره آمریکا بی‌صداقتی آمریکا را نشان داد، تیم مذاکره‌کننده با حساسیت بیشتری وارد مذاکرات شود و نگوید که تحریم‌های جدید ربطی به مذاکرات ژنو ندارد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه این تحریم‌ها نشانه بی‌صداقتی آمریکا‌ست این پرسش را مطرح کرد که آیا باز هم می‌توان گفت رئیس جمهور بی‌نزاکت و بی‌ادب آمریکا را با ادب دیدم؟

علیپور با اشاره به لایحه بودجه سال 93 شفافیت،‌ عملیاتی بودن و ارائه به موقع آن را از ویژگی‌های مثبت بودجه برشمرد و افزود: در این بودجه سهم صندوق توسعه ملی نیز درنظر گرفته شده اما به نظر می‌رسد دولت با ارائه بودجه در زمان مقرر، عدالت را فدای سرعت کرده است و مبانی اصولی برنامه پنجم را رعایت نکرده است.

نماینده مردم سوادکوه در مجلس توضیح داد: در لایحه بودجه 93 وابستگی به نفت بیشتر شده و از لحاظ مالیاتی نیز تحقق آن دور از دسترس است و بار روانی‌اش باعث تورم در جامعه خواهد شد.

وی از بودجه کم استان‌ها انتقاد کرد و گفت: کاهش بودجه مازندران و عدم رعایت توسعه متوازن مردم استان را نگران کرده، به عنوان مثال برای بیمارستان رازی قائمشهر که 20 الی 30 درصد پیشرفت داشته اعتبار قابل توجهی لحاظ نشده است. انتظار مردم از دولت توجه به زیرساخت‌های کلان استان مثل تکمیل فوری کارخانه کوک سازی سوادکوه که 16 سال معطل تصمیم‌گیری است،‌ راه‌اندازی کارخانه زغال سنگ سوادکوه تا سال 93، توجه به نساجی مازندران و قائمشهر در ارائه تسهیلات، احداث راه سوادکوه به قائمشهر تا پایان سال 93 و آزادراه قائمشهر به ساری و سیمرغ است که از پروژه‌های مهم استان مازندران هستند.

علیپور با بیان اینکه آیا شهر سردار شهید احمد کشوری در اتمام پروژه‌های آن در بودجه امسال فقط 800 میلیون تومان است، گفت: این اعداد بیشتر شوخی بامزه دولت با مردم است.

نماینده مردم سوادکوه در مجلس گفت: مازندران قطب کشاورزی است اما اعتبارات کافی برای آن درنظر گرفته نشده و این مسئله مغفول مانده است. این در حالی است که حماسه اقتصادی از همین توجهات به وجود خواهد آمد.

اتمام راه هراز، راه‌آهن گرگان مشهد،‌ آزادراه تهران شمال،‌ توجه به وضعیت بهداشت استان با توجه به گردش‌پذیر بودن و تکمیل خانه‌های بهداشت روستایی از دیگر درخواست های این نماینده بود.

وی خطاب به وزیر فرهنگ گفت: شهرستان‌های قائمشهر و سوادکوه و سیمرغ در مجموع حدود 600 هزار نفر جمعیت دارد اما حتی یک فرهنگسرای چند منظوره در آن وجود ندارد.

علیپور خطاب به وزیر جهاد نیز گفت: آیا زحمات بربادرفته باغداران را دیده‌اید؟ باغداران با فروش مرکبات به قیمت هر کیلو 400 تومان امیدشان بر باد رفته است، تدبیر شما چیست؟ خرید تضمینی مرکبات کی و کجا باید انجام شود؟

این نماینده مجلس در پایان از رئیس جمهور خواست به حقوق کارگران بازنشسته فولاد که نگران آینده خود هستند، رسیدگی شود و مجلس نیز پاسخ یاوه‌گویی‌های دولتمردان آمریکا را بدهد.

وی درپایان خواستار رسیدگی به مسئله سفر هیأت پارلمانی اروپا به ایران شد.

انتهای پیام

کد N22482

وبگردی