آفتاب

به دلیل مصرف مازوت و پیشگیری از آلودگی‌هوای اراک؛ ۷۵درصد از ظرفیت نیروگاه‌ شازند از مدار خارج شد

به دلیل مصرف مازوت و پیشگیری از آلودگی‌هوای اراک؛ ۷۵درصد از ظرفیت نیروگاه‌ شازند از مدار خارج شد

۷۵ درصد ظرفیت نیروگاه شازند، در جوار اراک، یکی از آلوده ترین شهرهای ایران،‌ به دلیل مصرف بیش از اندازه مازوت تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پنجشنبه هفته گذشته ۲۸ آذر ۹۲، معصومه ابتکار،‌ رییس سازمان محیط زیست یکی از دلایل آلوده شدن شهرهای صنعتی را استفاده نیروگاه ها از مازوت عنوان کرد. اکنون خبر می‌رسد در همان روز ۲۸ آذرماه، سه چهارم از ظرفیت نیروگاه شازند اراک به دلیل استفاده بیش از اندازه مازوت،‌ تعطیل شده است.

آنطور که روابط عمومی سازمان محیط زیست گزارش داده است، پس از جلسه ۲۷ آذرماه محمد مجابی معاون توسعه، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و مسئولان محلی که درباره آلودگی هوای شهر اراک بود، این تصمیم گرفته شده است. 

دراین گزارش آمده؛ در پی افزایش مصرف مازوت و کاهش مصرف گاز در نیروگاه حرارتی شازند اراک و تشدید آلایندگی هوا در جلسه ای با حضور سید محمد مجابی معاون توسعه، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و مسئولان محلی تصمیمات مدیریتی کاهش آلایندگی نیروگاه شازند اتخاذ شد.

پس از بحث و تبادل نظر اعضاء حاضر در جلسه مقرر شد؛ نیروگاه ظرف مدت ۲۴ ساعت از تاریخ ۲۷ آذر ۹۲ مصرف گاز خود را افزایش دهد یا تعطیل شود و در غیر اینصورت اداره کل حفاظت محیط زیست استان با تهیه شکواییه از طریق مراجع قضایی اقدام کند.

با پیگیری موضوع از طریق ریاست سازمان حفاظت محیط زیست، ۲۸ آذر ماه نیروگاه شازند سه واحد از چهار واحد تولید برق خود را از مدار خارج کرد و هم اکنون با ظرفیت ۲۵ درصد در حال فعالیت است.

۴۷۴۷

کد N21399

وبگردی