آفتاب
پاسخ رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش به یک ابهام

سرانه ای شدن بودجه مدارس یک الزام قانونی است

سرانه ای شدن بودجه مدارس یک الزام قانونی است

تهران - ایرنا - وزارت آموزش و پرورش سرانه ای شدن بودجه مدارس را یک الزام قانونی دانسته و اعلام کرد : این امر به منظور افزایش بهره وری فعالیت های آموزش و پرورش مدارس کشور صورت می پذیرد.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در پی برخی ابهامات پیرامون سرانه ای شدن بودجه مدارس اعلام کرد: براساس ماده 16 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب مجلس شورای اسلامی، کلیه دستگاه های اجرایی از جمله آموزش و پرورش موظف به استقرار آن هستند.

علیرضا جدایی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: موضوع سرانه ای شدن بودجه مدارس براساس سازوکارهای پیش بینی شده در لایحه بودجه سال 1393 تصریح و ضوابط و نحوه اجرای آن متعاقبا اعلام می شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به ابهام های پیش آمده در باره سرانه بودجه مدارس ، افزود: کلیات این طرح به موجب ماده 16 قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب مجلس رسیده و نه تنها آموزش و پرورش بلکه سایر دستگاه های اجرایی ملزم به اجرا و استقرار آن هستند.



** اجرای آزمایشی سرانه ای شدن بودجه مدارس

جدایی با بیان اینکه این طرح دو هدف ارتقای بهره وری و استقرار نظام کنترل نتیجه و محصول را دنبال می کند، گفت: اجرای سرانه ای شدن بودجه مدارس با مطالعات و پیش بینی های لازم در سال آینده در تعدادی از مدارس کشور اجرا خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی برای اعمال سلیقه شخصی افراد وجود نداشته و کلیه مراحل به موجب آیین نامه های مربوط انجام خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد : در لایحه بودجه 1393 یک ردیف برای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی منظور شده و اعتباری معادل 2500 میلیارد ریال برای آن پیش بینی شده است. بنابراین اعتبار سرانه مدارس در سال آینده با افزایش قابل توجهی همراه خواهد یود و بخش قابل توجهی از آن نیز به سرانه مدارس دولتی اختصاص می یابد.

این مقام مسئول افزود: پس از تصویب و ابلاغ اعتبار مذکور، نسبت به پرداخت سرانه مدارس دولتی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اقدام خواهد شد.

فراهنگ (4)** 1601**
کد N19977

وبگردی