آفتاب

آریا هاسه‌گاوا: ایران به من پیشنهاد داده است،اما به احتمال زیاد برای ژاپن بازی می‌کنم!

آریا هاسه‌گاوا: ایران به من پیشنهاد داده است،اما به احتمال زیاد برای ژاپن بازی می‌کنم!

آریا می گوید با کمک پدرش فوتبالیست شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛حالا همه «آریا هاسه‌گاوا» را بیشتر می‌شناسند. او شاید به زودی در کنار دیگر بازیکنان تیم‌ملی دیده شود. آریا ستاره 25 ساله تیم اف.سی توکیو است که البته می‌گویند هنوز تصمیم قطعی درباره حضور در ایران یا بازی در تیم‌ملی ژاپن نگرفته است. هاسه‌گاوا یک بار برای بازی دوستانه ژاپن و آذربایجان به اردوی تیم‌ملی کشورش دعوت شد اما روی نیمکت نشست. آریا می‌گوید ترجیح می‌دهد پیراهن تیم‌ملی ژاپن را بپوشد ولی این بدان معنا نیست که به ایران پاسخ منفی می‌دهد!

از دست دادن جام‌جهانی‌ اما رسیدن به هدفی بزرگ

آریا با پیراهن تیم جوانان ژاپن. او حضور پررنگی در این تیم نداشت و تنها سه بازی در میان استعدادهای پرشمار ژاپنی، برای این کشور انجام داد. آریا سه بار برای جوانان ژاپن به میدان رفت و یک گل هم به‌ثمر رساند. پس از ماجرای از دست دادن جام‌جهانی‌ 2007 زیر 17 ساله‌های دنیا به دلیل مصدومیت، او قصد داشت مثل آتشفشانی در تیم جوانان ظاهر شود ولی فرصت چندانی نیافت. البته او خیلی زود توانست پله‌های ترقی را طی کند و به تیم‌ملی بزرگسالان ژاپن هم برسد.

ستاره اف.سی توکیو

آریا مهمان تازه‌وارد اف.سی توکیو است. او از سال 2012 به این تیم منتقل شد. رقم قرارداد او 500 هزار دلار بود. آریا به عنوان یکی از استعدادهای فوتبال ژاپن از یوکوهاما مارینوس به اف.سی توکیو رفت. شاید او تازه‌وارد باشد اما به خوبی در این تیم جا افتاده است. او در اولین مسابقه این تیم در فینال جام‌حذفی ژاپن برای توکیو گل زد و ‌نشان داد با توپ پر آمده است. آریا حالا تبدیل به یکی از مهمترین چهره‌های اف.سی توکیو شده. محبوبیت او به حدی است که باشگاه برای تمام شوهای تبلیغاتی‌‌اش از هاسه‌گاوا استفاده می‌کند. آریا در فصل گذشته جی‌لیگ مهره ثابت این تیم بود و موفق شد 5 گل برای آنها به‌ثمر برساند. البته او در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هم بازیکن مؤثری بود و توانست در دیدارهای مقدماتی دو بار برای توکیو گلزنی کند. حالا خیلی‌ها او را ستاره فصل آینده توکیو می‌دانند‌؛ فصلی که به زودی از راه خواهد رسید.

سپتامبر به یاد ماندنی

انتخاب آریا به عنوان بهترین بازیکن ماه جی‌لیگ، نقش مهمی در جلب توجه کارلوس کروش داشت. سرمربی تیم‌ملی که برای ساختن تیمی بین‌المللی از کنار هیچ دورگه‌ای به راحتی نمی‌گذشت، انگشت روی نام او گذاشت. کروش که اعتقاد دارد تیم‌ملی نباید مرز داشته باشد، پس از آزمون، دژاگه، قوچان‌نژاد، داوری و بیت آشور، تلاش‌ها را برای جذب این بازیکن آغاز کرد. استایل شبیه به کاکای آریا و همین‌طور قدرت بازیسازی و شوتزنی او، پیشنهاد حضور در ایران را جدی‌تر کرد. بی‌شک سپتامبر 2013 یکی از بهترین ماه‌های زندگی او بود. آریا در آن ماه موفق شد در سه برد پیاپی اف.سی توکیو در جی‌لیگ، دو پاس گل بدهد و یک گل بزند. پس از این اتفاق او از سوی رسانه‌های ژاپنی به عنوان بازیکن ماه انتخاب شد تا ناگهان تبدیل به چهره‌ای محبوب و معروف شود.

رقابت زاکرونی و کروش

همانقدر که نظر کارلوس کروش به سوی آریا جلب شد، زاکرونی سرمربی ژاپن هم بازی‌های او را زیر نظر گرفت. اگر کروش پس از انتخاب هاسه‌گاوا به عنوان بازیکن ماه جی‌لیگ تازه تماس‌ها را با او برقرار کرد، زاکرونی پس از این اتفاق آریا را به تیم‌ملی فراخواند. البته حضور آریا در تیم پرستاره ژاپن به این سادگی‌ها نیست و او پس از همان اردوی اول، این موضوع را متوجه شد. او مقابل تیم‌ملی آذربایجان که حریف قدری برای ژاپن نبود، 90 دقیقه روی نیمکت نشست تا حالا امروز شانس بازی در ایران را هم داشته باشد. اگر آریا در آن مسابقه یک دقیقه هم به میدان می‌رفت، دیگر نمی‌توانست برای ایران به میدان برود. خدا را چه دیدید، شاید او هم مسیری را طی کند که استیون بیت‌آشور طی کرد. مثل کلینزمن که روی بیت‌آشور نظر داشت، زاکرونی هم روی هاسه‌گاوا نظر دارد. آیا کروش برنده این جدال می‌شود؟

پسر محبوب توکیو

محبوبیت‌؛ چیزی که فوتبالیست‌ها از داشتنش لذت می‌برند. بی‌شک حالا آریا هاسه‌گاوا هم به اندازه کافی از داشتن این محبوبیت لذت می‌برد. چهره او تلفیق از شرق و غرب آسیاست و شاید همین نکته به همراه نوع بازی کردنش، توانسته اینقدر زود او را در اف.سی توکیو محبوب کند. عکس‌های زیادی در اینترنت وجود دارد که ‌نشان از این محبوبیت دارد. این هم یکی از همان عکس‌هاست. پیراهن آریا هاسه‌گاوا در دستان یکی از طرفداران اف.سی توکیو. آریا در این تیم محبوبیت زیادی دارد و در فصل گذشته جی‌لیگ، محبوبیت خودش را با بازی‌های درخشان بیشتر کرد. آریا مثل مجتبی جباری- رقیب احتمالی‌‌اش در تیم‌ملی- شماره 8 به تن می‌کند.

آریا از اف.سی توکیو می‌رود؟

اما آیا بین آریا و توکیو، فاصله می‌افتد؟ با درخشش در جی‌لیگ، حالا باشگاه‌هایی خواهان خرید هاسه‌گاوا هستند. رسانه‌های ژاپنی روز گذشته از پیشنهاد جدی اوساکا یکی از بهترین باشگاه‌های جی‌لیگ به آریا پرده برداشتند. این باشگاه حتی با شرایط اف.سی توکیو برای خرید این بازیکن موافقت کرده است. آیا قرار است آریا در سومین باشگاه معروف ژاپنی به میدان برود؟ او بین سال‌های 2007 تا 2012 برای یوکوهاما بازی کرد و سپس به اف.سی توکیو رفت. رسانه‌های ژاپنی دیروز نوشتند: «به احتمال زیاد حضور آریا هاسه‌گاوا در اوساکا قطعی خواهد شد.»

پاسخ او درباره پیشنهاد ایران

خبر زودتر از آنچه که تصور می‌شد به مطبوعات ژاپنی راه یافت. یک روز پس از این جمله کروش که «یک بازیکن ایرانی-ژاپنی را در جی‌لیگ زیر نظر دارم» رسانه‌های ژاپنی از حضور آریا هاسه‌گاوا در تیم‌ملی ایران نوشتند. آنها این سؤال را مطرح کردند که آیا وسوسه بازی در جام جهانی، او را به تیم‌ملی ایران خواهد رساند؟ دیروز هم سایت «چونی چی» به نقل از یکی از روزنامه‌های محلی توکیو، مصاحبه‌ای از آریا هاسه‌گاوا منتشر کرد. تیتر مصاحبه این است: «آریا: به احتمال زیاد برای تیم‌ملی ژاپن بازی می‌کنم.» سایت چونی ‌چی در ادامه می‌نویسد: «هاسه‌گاوا پس از اظهارات سرمربی تیم‌ملی ایران در گفت‌وگو با یکی از نشریات محلی گفت ایران به او پیشنهاد داده است. هاسه‌گاوا در حال حاضر یکی از کاندیداهای دعوت به تیم‌ملی ایران و مشغول بررسی پیشنهاد رسیده است. آریا مذاکره با ایرانی‌ها را تأیید می‌کند ولی می‌گویند هنوز هیچ چیز قطعی نشده است. آریا در این باره می‌گوید: «اگر می‌گویم برای تیم‌ملی ژاپن بازی می‌کنم، این‌طور نیست که دیگر هیچ بحثی درباره ایران نباشد و بخواهم به آنها پاسخ منفی بدهم.» این پاسخ کوتاه آریا به این مسئله، مهم است. نوع پاسخ دادن او سیاستمدارانه است و ‌نشان می‌دهد هنوز تصمیم قطعی در این باره نگرفته. هاسه‌گاوا ‌نشان داد مشغول بررسی شرایط است و اگر یک‌درصد احساس کند جایی در تیم ملی ژاپن در جام‌جهانی‌ نخواهد داشت، سریعاً پیشنهاد ایران را می‌پذیرد.

پدرم فوتبالیستم کرد

آریا پدری ایرانی دارد و مادری ژاپنی. نام پدر او محمد شمس است و هاسه‌گاوا همیشه در مصاحبه‌های مختلف از نقش مهم او در فوتبالیست شدنش گفته است. آریا درباره نقش پدرش در زندگی فوتبالی‌اش می‌گوید: «پدرم بود که با تشویق‌ها و حمایت‌های خود باعث شد من فوتبالیست شوم.»

 

 

251 41

 

 

 

 

 

کد N19951

وبگردی