آفتاب

نماینده مجلس: برنامه بودجه کشور متناسب با واقعیت ها تنظیم شود

نماینده مجلس: برنامه بودجه کشور متناسب با واقعیت ها تنظیم شود

زنجان - ایرنا - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه بودجه کشور باید متناسب با واقعیت ها تنظیم و تدوین شود.

به گزارش ایرنا، محمد اسماعیلی روز پنجشنبه در جمع اعضای هیات مدیره اتاق بازرگانی استان زنجان، افزود: اعتراضی که نمایندگان مختلف نسبت به تنظیم بودجه سال 93 کردند ازسویی منطقی بود و از سوی دیگر باید شرایط کنونی کشور را نیز در نظر گرفت.

وی یادآوری کرد: هم اکنون در کشور بیش از دو هزار و 500 پروژه نیازمند تزریق اعتبار برای تکمیل وجود دارد که به حتم نمی توان به تمامی آنها بودجه مناسبی تزریق کرد.

اسماعیلی اظهار کرد: دولت باید حداقل، اعتبارات را به صورت استانی در نظر می گرفت تا به این طریق استان ها براساس اولویت های تعیین شده بودجه را به طرح ها اختصاص می دادند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، گفت: رهبرفرزانه انقلاب طی سال های گذشته بارها بر لزوم توجه به تولید ملی تاکید کرده اند، ولی متاسفانه همواره این موضوع توسط دولت های قبل مورد بی توجهی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی که به تاکیدات رهبرمعظم انقلاب توجه می شد، به حتم هرگز تحریم ها نمی توانستند تاثیری در اقتصاد نظام اسلامی داشته باشند.

اسماعیلی ادامه داد: امید می رود این دولت مسیر دولت های قبل را ادامه نداده و به بخش خصوصی و واحد های تولیدی توجه مضاعفی داشته باشد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: موفقیت در عرصه اقتصادی کشور مستلزم واگذاری آن به بخش خصوصی است.

محسن علیمردانی افزود: هم اکنون بزرگترین نهاد اقتصادی کشور، دولت است و باید متوجه بود که حتی در صورت اختصاص رایگان بخش های مختلف این حوزه به مردم و بخش خصوصی، کشور همچنان به سود کلانی دست خواهد یافت.

وی یادآوری کرد: متاسفانه بسیاری از ضربه هایی که به اقتصادی کشور وارد می شود، از سوی دولت است و برای برطرف سازی این مشکلات باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره برداری کرد.

علیمردانی اظهار کرد: برای تحقق این برنامه در استان زنجان باید سرمایه گذاران داخلی و خارجی زنجانی را شناسایی کرد و از آنان برای سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی و صنعتی بهره گرفت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید اجازه داد که سرمایه گذاران زنجانی به جای صرف سرمایه برای پیشرفت این استان، در خارج از زنجان یا کشور سرمایه گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: طی سالهای گذشته در حق استان زنجان، بی انصافی و ناعدالتی شده است.

7319/522/245
کد N19846

وبگردی