آفتاب

کرانچار: به صعود تیم ملی ایران در جام‌جهانی خوش‌بینم

کرانچار: به صعود تیم ملی ایران در جام‌جهانی خوش‌بینم

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با ابراز امیدواری نسبت به صعود تیم ملی از گروهش در جام‌ جهانی گفت: ایران در گروه سختی قرار دارد اما به صعودش خوش‌بین هستم.

زلاتکو کرانچار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره شرایط تیم ملی فوتبال ایران در گروه ششم جام‌جهانی اظهار کرد: ایران در گروه نسبتا دشواری قرار دارد اما به صعودش از این گروه خوش‌بین هستم. اگر ملی‌پوشان بتوانند به خوبی آماده شده و با اعتماد به نفس در میدان حاضر شوند، قطعا می‌توانند عملکرد موفقیت‌آمیزی در جام جهانی داشته باشند. اگر تیم باانگیزه صعود از گروه تمرین کند، شرایط مساعدی خواهد داشت، نه این که فقط بخواهیم به فکر حضور در برزیل و رویارویی با تیم‌های بزرگ جهان باشیم. البته راهیابی به جام‌جهانی هم کار بزرگی بود که ایران موفق به انجامش شد.

وقتی از کره‌جنوبی جلو افتادیم یعنی می‌توانیم موفق باشیم

او درباره شانس صعود ایران از دور گروهی تصریح کرد: اگر واقع‌بینانه فکر کنیم ایران با وجود آرژانتین، نیجریه و بوسنی باز هم شانس صعود دارد. مسلما کسب امتیازهای کافی برای صعود آسان نیست و همه بازی‌ها دشوار است اما بازیکنان ایرانی پتانسیل این کار را دارند. وقتی تیم ایران می‌تواند از کره‌جنوبی که پیشرفت زیادی داشته، جلو بیفتد، در دو بازی این تیم را شکست دهد و بالاتر از آنها به جام‌جهانی صعود کند، یعنی قدرت رویارویی و گرفتن نتایج خوب از تیم‌های بزرگ را دارد.

تیم‌ها با میانگین سنی 23 سال به جام‌جهانی می‌آیند

سرمربی سپاهان با بیان این که تیم‌های ملی با میانگین سنی 23 سال در جام‌جهانی حاضر می‌شوند، تصریح کرد: تیم‌ها سعی می‌کنند با این میانگین سنی در برزیل بازی کنند تا بازیکنان‌شان توان بدنی کافی را داشته باشند. عمدتا بخشی از بازیکنان جوان در کنار گروهی از باتجربه‌ها ترکیب تیم‌ها را تشکیل می‌دهند. داشتن چنین شرایطی برای همه تیم‌ها امکان‌پذیر نیست و برای آنها بهترین راهکار استفاده از آماده‌ترین بازیکنان بدون توجه به سن و سال آنهاست.

مصر و مراکش از آفریقا در کنار صربستان و اسلوونی از اروپا می‌توانند حریفان تدارکاتی خوبی باشند

کرانچار در پاسخ به این که چه حریفان تدارکاتی را به کادرفنی تیم ایران پیشنهاد می‌کند، اظهار کرد: فکر می‌کنم برای رویارویی با نیجریه حریفانی نظیر مصر و مراکش که در جام‌جهانی هم نیستند می‌توانند حریفان مناسب‌تری باشند. همچنین به منظور آشنا شدن با سبک فوتبال تیمی چون بوسنی می‌توان با تیم‌هایی مثل صربستان، اسلوونی یا مقدونیه که بسیار شبیه به بوسنی بازی می‌کنند، دیدار تدارکاتی داشته باشیم. ایران اگر سازماندهی تیمی خوبی داشته باشد، بازی با این حریفان تجربه بازیکنان را فوق‌العاده بالا می‌برد.

شانس کرواسی، کامرون و مکزیک یکسان است

این مربی کروات همچنین با بیان اینکه شانس صعود کرواسی به مرحله بعدی جام‌جهانی در گروه اول این رقابت‌ها مانند کامرون و مکزیک است، به ایسنا گفت: گروه تیم ملی کشورم هم سخت است البته با این حال معتقدم شانس صعود ما با کامرون و مکزیک برابر است. تیمی که بازیکنانش مدام در رقابت‌های معتبر بین‌المللی حاضر هستند، طبعا شانس بیشتری برای موفقیت دارد.

انتهای پیام

کد N16528

وبگردی