آفتاب

لاوروف در بروکسل به دیدار اشتون رفت

لاوروف در بروکسل به دیدار اشتون رفت

وزیر امور خارجه روسیه امروز (دوشنبه) وارد شهر بروکسل شد تا با وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و همچنین کاترین اشتون دیدار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، قرار است در جریان مذاکرات و نشست‌های سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا و همچنین دیدار جداگانه وی با کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در خصوص مسائلی نظیر تدارک برای یک نشست روسیه - اتحادیه اروپا که برای پایان ماه ژانویه برنامه‌ریزی شده و پیشبرد تدابیر سفر بدون ویزا و همکاری‌های انرژی بحث شود.

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه عنوان کرد که شرکت کنندگان این مذاکرات همچنین به تبادل نظر در خصوص مساله ایران و وضعیت سوریه نیز خواهند پرداخت.

این مقام افزود: طرف‌ها به بحث درباره وضعیت اوکراین نیز می‌پردازند.

ویتایوتاس لسکویسیوس، معاون وزیر امور خارجه لیتوانی که اکنون ریاست شورای اتحادیه اروپا را برعهده دارد در جریان مذاکرات در بروکسل قرار است به وزیر امور خارجه روسیه بر غیرقابل قبول بودن اعمال فشار بر اوکراین تاکید کند.

پیش از این ولادیمیر چیژف، نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایتارتاس، در اظهارنظری درخصوص بیانیه‌های گوناگون رهبران اروپا درباره فشارهای روسیه بر اوکراین گفت که اقدامات اتحادیه اروپا را در خصوص کی یف تنها می‌توان با اعمال زور مقایسه کرد.

کابینه وزرای اوکراین در تاریخ 21 نوامبر تدارک برای امضای توافق با اتحادیه اروپا را که قرار بود در اجلاس 28 و 29 نوامبر ویلنیوس تصویب شود معلق کردند.

دولت اوکراین همچنین دستور به از سرگیری مذاکرات با روسیه و کشورهای عضو اتحادیه گمرکات و همچنین اعضای کشورهای مستقل مشترک المنافع را داد.

کی یف پیشنهاد داد نوعی از مذاکرات چند جانبه با روسیه و اتحادیه اروپا در خصوص توسعه روابطی متعادل داشته باشد. اما این تصمیم مثل بمب در اروپا صدا کرد و اتحادیه اروپا را آشفته ساخت.

انتهای پیام

کد N16517

وبگردی