آفتاب

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی:منتقدان هم از شفافیت بودجه خوشحالند/یارانه غیرقانونی پرداخت نمی کنیم

معاون بودجه معاونت برنامه ریزی:منتقدان هم از شفافیت بودجه خوشحالند/یارانه غیرقانونی پرداخت نمی کنیم

تسنیم نوشت:

معاون بودجه معاونت برنامه‌‌ریزی و نظارت راهبردی با اشاره به این‌که دولت حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی بدهکار است، گفت:‌ پرداخت یارانه به‌شیوه‌های غیرقانونی قبلی را ادامه نمی‌دهیم.

فرهاد دژپسند  با اشاره به این‌که تمام منتقدان از شفاف بودن لایحه بودجه 93 خوشحال هستند، اظهار کرد: فروش 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در بودجه 92 آمده است که 1000 میلیارد تومان آن برای فروش در نظر گرفته شد که در نهایت رقم بسیار ناچیزی از این اوراق توسط مردم خریداری شد.

معاون بودجه معاونت برنامه‌‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با طرح این پرسش که در این شرایط دوباره باید 5 هزار میلیارد تومان برای اوراق مشارکت در نظر گرفته می‌شد، تصریح کرد:‌ بر این اساس 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در لایحه بودجه 93 آمده است و زمان سررسید برای جایگزینی این میزان اوراق را برآورد کردیم.

دژپسند در پاسخ به این پرسش که آیا دولت یازدهم روش‌های غیرقانونی دولت قبلی را برای پرداخت یارانه ادامه می‌دهد، گفت: در بحث تأمین منابع هدفمندی یارانه‌‌ها اصلاً روش‌های غیرقانونی نداریم و این بحث کاملاً روشن و شفاف است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که بدهی‌های دولت به پیمانکاران عمرانی کشور چه میزان است، افزود: بر اساس محاسبه انجام شده مورد تأیید ذی‌حساب بدهی دولت به پیمانکاران کمتر از 10 هزار میلیارد تومان است.

دژپسند در پاسخ به این پرسش که پیمانکاران مدعی طلب حدود 40 هزار میلیارد تومانی هستند، تصریح کرد:‌ مبنای کار دولت این است که دستگاه‌های اجرایی اسناد را باید با تأیید ذی‌حساب برای دولت ارسال کنند و اگر ذی‌حساب آن را تأیید نکند برای دولت قابل اعتماد نیست. ضمن آ‌ن‌که امسال کارگروهی برای این موضوع فعال شده که بخشی از بدهی‌های دولت را از طریق فروش اوراق مشارکت، بخشی را از واگذاری سهام و بخش دیگری (3000 میلیارد تومان) را نیز از سال  آینده در قالب اوراق اسناد خزانه اسلامی پرداخت خواهیم کرد.

معاون بودجه معاونت برنامه‌‌ریزی و نظارت راهبردی در پاسخ به این پرسش که گفته شده 3 برابر منابع مالی بلوکه شده ایران برای پروژه‌های عمرانی فاینانس صورت می‌گیرد، اظهار کرد:‌ دو برابر این پول‌ برای پروژه‌های عمرانی فاینانس انجام خواهد شد. در تلاشیم بتوانیم تا 35 میلیارد دلار پروژه‌های عمرانی را فاینانس کنیم و در حال حاضر نیز در معاونت برنامه ریزی کارگروهی برای این موضوع تشکیل شده که در حال ارزیابی پروژه‌های عمرانی برای استفاده از فاینانس است.

3131

کد N13785

وبگردی