آفتاب

انصاری: برخی سئولات نمایندگان منطبق با حوزه کاری وزرا نیست/ظریف موفق ترین وزیر کابینه است

انصاری: برخی سئولات نمایندگان منطبق با حوزه کاری وزرا نیست/ظریف موفق ترین وزیر کابینه است

معاون پارلمانی رئیس جمهور به دفاع از عملکرد وزیر امورخارجه در برابر نامه تعدادی از نمایندگان مجلس پرداخت.

مجید انصاری در پاسخ به خبرآنلاین درباره نامه نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص عملکرد وزارت امور خارجه گفت: به تایید نظر اکثریت مردم یکی از بهترین عملکردهای دولت عملکرد سیاسیت خارجی بوده است.
وی افزود: جناب آقای ظریف همان طور که در خارج فعالیت می کند در داخل هم حضور جدی دارند و مرتبا در مجلس حاضر می شوند و با نمایندگان تعامل سازنده دارند. دولت قویا از عملکرد آقای ظریف حمایت می کند و او را یکی از موفق ترین وزرای کابینه می داند.
معاون پارلمانی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران در باره اعتراض تعدادی از نمایندگان به بودجه 93 گفت: محدودیت منابع از یک سو و سیاست شفاف سازی دولت از سوی دیگر باعث شد که بودجه عمرانی در لایحه بودجه نسبت به سال گذشته محدود تر شود. البته رقم 52هزار میلیارد تومانی که در بودجه سال 92 آمده بود نیز غیر واقعی بود و امکان تحقق ندارد و دولت برای سال آینده رقم 37 هزار میلیارد تومانی پیش بینی کرده است.
وی افزود: البته من دردیدارهایی که با نمایندگان مجلس داشتم آقایان باهنر و مصباحی مقدم می گفتند که دولت بسیار خوش بینانه بودجه را بسته است. آنها توصیه می کردند که بودجه نیازمند یک غربال گری است.
انصاری همچنین درباره تعامل دولت و مجلس گفت: برخی از سئولات مطرح شده توسط نماینگان منطبق با حوزه کاری وزرا نیست. باید سامانی داده شود که سئوالاتی که در حوزه کاری وزرا نیست از دستور خارج شود. وزرا به احترام مجلس در کمیسیون ها حضور پیدا می کنند و هم اکنون وقت زیادی از وزرا گرفته می شود.
وی از دستور رئیس جمهور برای ساماندهی حضور وزرا در مجلس خبرداد و گفت: تاکید امروز رئیس جمهور به من این بود که معاونان پارلمانی وزرا حضور فعال تری داشته باشند.

/2727

کد N13021

وبگردی