آفتاب

نصرتی: نرفتن به جام جهانی برایم ناراحت‌کننده است/ باید جاسم کرار را کنترل کنیم

نصرتی: نرفتن به جام جهانی برایم ناراحت‌کننده است/ باید جاسم کرار را کنترل کنیم

محمد نصرتی مدافع میانی تراکتورسازی که سابقه بازی در جام جهانی را دارد، امیدوار است که دومین حضورش در این تورنمنت مهم را تجربه کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛او با اینکه امسال بازی‌های خوبی را برای تراکتور انجام داده  ولی به تیم ملی دعوت نشده است. با این حال نصرتی امیدش را از دست نداده و خودش معتقد است که شرایط حضور در تیم ملی را دارد. نصرتی در مورد وضعیت تراکتورسازی و مسائل مختلف دیگر به سوالات خبرآنلاین پاسخ می‌دهد.

 

بعد از 2 نایب قهرمانی پیاپی فکر می‌کنی که تراکتور امسال قهرمان شود؟

تمام تلاش ما این است که این اتفاق بیافتد. ما بازیکنان، کادرفنی و هواداران خوبی داریم و اگر به خودباوری برسیم می‌توانیم تراکتور را برای اولین‌بار قهرمان لیگ برتر کنیم.

 

فکر می‌کنی حریف اصلی تراکتور چه تیمی است؟

الان فاصله تیم‌ها و فاصله امتیازها بسیار نزدیک است. پرسپولیس، استقلال و سپاهان رقیبان اصلی ما هستند و فولاد را هم باید اضافه کنیم. نفت تهران هم تیم بسیار منسجمی است ولی شاید بابت نداشتن تماشاگر ضرر کند.

 

مجید جلالی گفته که تراکتور می‌تواند با کسب 26 تا 28 امتیاز دیگر قهرمان بشود. در مورد حرف‌های او چه نظری داری؟

من معتقدم در لیگ امسال هر تیمی 55 امتیاز بگیرد قهرمان خواهد شد. ما الان 32 امتیاز گرفته‌ایم و برای قهرمان شدن 23 امتیاز دیگر می‌خواهیم. مطمئن هستم با 55 امتیاز قهرمان می‌شویم.

 

در مورد حضور جاسم کرار در تراکتور چه صحبتی داری؟

کرار هنوز به تراکتور نیامده که بدانیم چه وضعیتی دارد. او اگر در اوج باشد می‌تواند به تیم ما خیلی کمک کند. البته در مورد کرار مسائل روحی و روانی بسیار مهم است و باید او را کنترل کرد. شما دیدید او یک صدم بازی‌هایی که در تراکتور انجام می‌داد را نتوانست در استقلال انجام دهد.

 

در مورد گروه ایران در جام جهانی چه صحبتی داری؟

به هر حال شانس ما این بود که در این گروه قرار بگیریم. اینکه گروه ما قوی هست یا ضعیف نمی‌تواند زیاد مهم باشد. ما باید به خودمان توجه داشته باشیم و مهمترین موضوع این است که خیلی خوب تمرین کنیم، بازی‌های دوستانه خوبی انجام دهیم و با شرایطی ایده‌آل وارد جام جهانی شویم. وقتی با یک شرایط ایده‌آل به برزیل برویم آن وقت می‌توانیم  خودمان را با 3 تیم دیگر قیاس کنیم.

 

به نظر تو تیم ملی می‌تواند به مرحله حذفی صعود کند؟

ما با این وضعیت فعلی به هیچ عنوان نمی‌‌توانیم در جام جهانی موفق باشیم. اگر می‌خواهیم خوب نتیجه بگیریم باید خیلی خوب خودمان را آماده کنیم. یادم می‌آید که ما قبل از جام جهانی 2006 آمادگی صددرصد نداشتیم.

 

بیشتر توضیح می‌دهی؟

آن زمان تیم‌های باشگاهی ما درگیر لیگ قهرمانان آسیا بودند. از طرفی یک سری از بازیکنان آماده نبودند و مصدومیت چند بازیکن از جمله مهدوی‌کیا و کریمی کار را سخت‌تر کرد. مهرزاد معدنچی، مجتبی جباری و محرم نویدکیا هم مصدوم شدند و آن زمان بازیکنانی در جام جهانی بازی کردند که کسی فکرش را نمی‌کرد. به عنوان مثال آندو فکرش را هم نمی‌کرد در جام جهانی بازی کند که البته عملکرد خوبی داشت.

 

6ماه بیشتر به جام جهانی نمانده. مطمئنا اگر به تیم ملی دعوت نشوی، این موضوع برایت ناراحت‌کننده خواهد بود، درست است؟

واقعا نرفتن به جام جهانی برایم ناراحت‌کننده است. من به اعتقاد دوستان فوتبالیست و غیرفوتبالیستم، شرایط حضور در تیم ملی را دارم. امیدوارم کادرفنی تیم ملی بازی‌های تیم را از نزدیک ببیند تا اینکه در موردش قضاوت کند. من دوست دارم در جام جهانی برزیل حاضر باشم و همه چیز به تشخیص کادرفنی مربوط می‌شود. اگر هم دعوت نشدم برای تیم ملی دعا می‌کنم.

 

251 41

کد N12982

وبگردی