آفتاب

قیمت انشعاب برق کاهش می‌یابد

قیمت انشعاب برق کاهش می‌یابد

فارس نوشت:

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه وزیر نیرو از موضع قبلی خود مبنی بر افزایش ۴ برابری انشعاب برق کوتاه آمده است گفت: وزیر نیرو در صحن علنی مجلس قول داد قیمت انشعاب برق کاهش می‌یابد.

عبدالله تمیمی افزود: وزیر نیرو امروز با حضور در صحن علنی مجلس به سؤالات برخی نمایندگان در خصوص افزایش 4 برابری انشعاب برق پاسخ داد و در نهایت قول داد در این خصوص تجدیدنظر کند.

وی با بیان اینکه وزیر نیرو از موضع قبلی خود کوتاه آمده ادامه داد: قرار شده تا موضوع افزایش 4 برابری انشعاب برق این هفته در کمیسیون انرژی مجلس و یا هفته بعد از تعطیلات مجلس بررسی شود.

تمیمی تأکید کرد: طبق قولی که وزیر نیرو به نمایندگان مجلس داد مقرر شده تا در خصوص افزایش 4 برابری انشعاب برق تجدیدنظر صورت گیرد، بنابراین درخواست نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون انرژی بر این است تا قیمت انشعاب برق کاهش یابد.

* قیمت انشعاب برق (کنتور تک فاز) از 360 هزار تومان به یک میلیون و 610 هزار تومان رسیده

 قیمت انشعاب برق (کنتور تک فاز) از 360 هزار تومان به یک باره به یک میلیون و 610 هزار تومان افزایش یافته است که همین موضوع موجب نارضایتی مردم و نمایندگان مردم در مجلس را فراهم کرده است.

*پاسخ نماینده مردم ارومیه به توضیحات وزیر نیرو درباره افزایش انشعاب برق

همچنین نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه امروز در پاسخ به توضیحات وزیر نیرو درباره افزایش انشعاب برق گفت: هزینه انشعاب برق هم‌اکنون 4 برابر شده است آیا درآمد‌های مردم مستضعف ایران اسلامی همچون کارمندان، کارگران و سایر اقشار 4 برابر شده است؟

وی افزود: کشاورزان و رانندگان عزیز بین شهری چگونه می‌توانند هزینه انشعاب‌ها را پرداخت کنند چرا 600 هزار مسکن مهر بدون برق و انشعاب برق مانده‌اند در حالی که این خانه‌ها متعلق به اقشار دردمند و مستضعف جامعه است.

نماینده مردم ارومیه گفت: آقای وزیر اگر شما بر اساس ارزش منطقه‌ای و میزان مصرف حق انشعاب را تنظیم می‌کردید تمام نمایندگان مجلس از شما متشکر بودند. به عنوان مثال در یک منطقه آپارتمانی در تهران که قیمت هر متر مربع 18 میلیون تومان است 2 میلیون تومان انشعاب برق فشاری بر مردم وارد نمی‌کند اما یک میلیون تومان هم برای مردم روستاها یک میلیون تومان است.

همچنین قاضی‌پور در ادامه با انتقاد از بحث افزایش قیمت‌های برق، آب و گاز گفت: دولت 50 هزار تومان یارانه می‌دهد اما هزینه‌های انشعاب و همچنین هزینه‌های برق را افزایش می‌دهد، اگر قرار است یارانه‌ها افزایش نیابد چگونه قیمت‌های برق افزایش پیدا می‌کند.

3131

کد N11512

وبگردی