آفتاب
عضو کمیسیون کشاورزی در گفتگو با ایلنا:

بودجه کشاورزی زمانی قابل دفاع است که بتوانیم در کشاورزی خودکفا شویم

بودجه کشاورزی زمانی قابل دفاع است که بتوانیم در کشاورزی خودکفا شویم

وی با بیان اینکه در بودجه بندی باید سهم بخش های غیرضروری کاهش و به عرصه تولید و بالاخص کشاورزی تزریق شود تا ضمن کاهش وابستگی نیازهای اساسی مردم نیز براحتی تامین شده و سال آتی مشکلی از این منظر نداشته باشیم.

به گفته یک عضو کمیسیون کشاورزی بودجه 93 در بخش کشاورزی باید ضمن قابل دفاع بودن اهداف اصل 44 و خودمحوری، تولید محصولات کشاورزی را محقق کند.

هدایت الله میرمرادزهی نماینده مرد سراوان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص سهم بخش کشاورزی در بودجه 93 گفت: بودجه بندی سال 93 باید بگونه‌ای باشد که بتوانیم کسری بودجه سال جاری را جبران کرده و همچنین بخش تولید محصولات کشاورزی را بهبود بخشیم.

وی با تاکید بر لزوم اثرگذار بودن میزان بودجه تخصیصی به بخش کشاورزی افزود: سهم بودجه کشاورزی باید به نحوی تعین شود که بتواند قابل دفاع باشد ضمن اینکه پیشنهاد دادیم بیشتر مانور بودجه در بخش های تولیدی و ضروری کشور باشیم تا بتوانیم اهداف اقتصادی کشور را محقق کنیم.

این عضو کمسیون کشاورزی خاطرنشان کرد: بودجه باید به نحوی تنظیم شود که بتوانیم اهداف اصل 44، خودمحوری در تولید را محقق کرده و کمبود ارزآوری را از درآمدهای داخل کشور جبران کنیم.

وی با بیان اینکه در بودجه‌بندی باید سهم بخش‌های غیرضروری کاهش و به عرصه تولید و بالاخص کشاورزی تزریق شود تا ضمن کاهش وابستگی نیازهای اساسی مردم نیز براحتی تامین شده و سال آتی مشکلی از این منظر نداشته باشیم.

کد N11254

وبگردی