آفتاب

ترکیه به بارزانی پاسخ رد داد

ترکیه به بارزانی پاسخ رد داد

ایرنا نوشت:

پایگاه خبری راست خبر ترکیه نوشت :ˈنچیروان بارزانیˈ نخست وزیر اقلیم کردستان عراق پس از مذاکره و گفت وگو با مقامات ترکیه از جمله ˈ رجب طیب اردوغان ˈنخست وزیر نتوانست دولت آنکارا را برای امضای توافقنامه انرژی با اربیل متقاعد کند و پاسخ رد دریافت کرد.
 این پایگاه خبری ؛ مقامات ترکیه به بارزانی گفته اند که برای امضای توافقنامه باید مجوز دولت مرکزی عراق صادر شود به همین علت ، اردوغان به بارزانی گفته است که در این باره با ˈنوری المالکیˈ نخست وزیر عراق در جریان سفر آتی وی به آنکارا گفت و گو خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز پیش از این اعلام کرده است که واشنگتن با انتقال نفت اربیل به ترکیه بدون تائید بغداد مخالف است و انتقال نفت اقلیم کردستان به ترکیه در صورت توافق بغداد و اربیل، دارای مشروعیت حقوقی خواهد بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این مطلب را در پی دیدار نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در آنکارا برای نهایی کردن همکاری های طرفین در زمینه گاز و نفت عنوان کرد.

نچیروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در آنکارا با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه درباره توافقات نفتی آنکارا و اربیل به مدت بیش از سه ساعت گفت وگو کرد.

26149

کد N3373

وبگردی