آفتاب

مقتدی صدر هشدار داد: مالکی نامزد نخست‌ وزیری نشود

مقتدی صدر هشدار داد: مالکی نامزد نخست‌ وزیری نشود

ایسنا نوشت:

 رهبر جریان صدر عراق در مصاحبه‌ای "نسبت به تاریک بودن آینده عراق" در پی دشمنی‌ها و فتنه‌های طایفه‌ای میان اهل تسنن و تشیع در این کشور هشدار داد.

مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در مصاحبه‌ با روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با هشدار نسبت به آینده تاریک عراق به دلیل فتنه‌های طایفه‌ای میان اهل تسنن و تشیع دراین کشور گفت: در صورت ادامه چنین فتنه‌هایی، دولت و همچنین ملت عراق از هم خواهد گسست و کار برای هر قدرت خارجی که بخواهد کنترل کشور ما را در اختیار بگیرد، بسیار آسان می‌شود.

رهبر جریان صدر عراق با ابراز ناامیدی و ناراحتی از اوضاع عراق، نسبت به گسترش فتنه‌های طایفه‌ای میان مردم این کشور هشدار داد. مقتدی صدر در این باره گفت: شاید نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق به تنهایی مسئول حوادث کنونی عراق نباشد اما وی کسی است که قدرت را در دست دارد.

وی افزود: به نظر من نوری مالکی برای تصدی پست نخست وزیری برای سومین بار نامزد خواهد شد اما من نمی‌خواهم که وی دست به چنین اقدامی بزند. من و چند تن از مسوولان دیگر پیشتر می‌خواستیم مالکی را از قدرت برکنار کنیم اما وی با حمایت طرف‌های بیگانه از جمله آمریکا در سمت خود باقی ماند.

وی عنوان داشت: معتقدم که مشکل دولت این است که مسئولان به جای رقابت در خدمت به شهروندان و مردم به خاطر دستیابی به قدرت با هم رقابت کنند.

52261

کد N3268

وبگردی