آفتاب

ورود برخی اعضای هیات رییسه مجلس به موضوع انتخابات کمیسیونها / رییس مجلس اعلام برائت کرد

ورود برخی اعضای هیات رییسه مجلس به موضوع انتخابات کمیسیونها / رییس مجلس اعلام برائت کرد

در شرایطی که دکتر محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در اظهارات مکرر خود بر عدم دخالت او و دفتر رییس در انتخابات هیات رییسه کمیسیونها تاکید کرده و انرا خلاف قوانین و مقررات دانسته است، اما برخی جریانات در داخل هیات رییسه برخلاف قانون و عرف تاکنون‌ مجلس در ادوار گذشته و تاکید رییس، له و یا علیه برخی کاندیداهای هیات رییسه کمیسیونها وارد عمل شده اند.

شنیده هاحاکی است که دخالت چند عضو هیات رییسه در روند انتخابات و مذاکره و وعده به نمایندگان موجب نگرانی بسیاری از نمایندگان شده است.
درهیچ‌ دوره ای دفتر هیات رییسه مجلس پاتوق نشست جناح سیاسی همسو برای اخذ رای از نمایندگان برای کاندیداهایی خاص نبوده است.
امروز دوشنبه هیات رییسه برای رای آوری الیاس نادران در کمیسیون برنامه مجلس آستین بالا زده و ۱۸ نماینده از ۲۱نماینده عضو کمیسیون برای نشست با‌ نادران‌ دعوت شده اند.
برخی اعضای هیات رییسه که تا دیروز بصورت تلویحی از  کاندیداهای خاص حمایت می کردند ، امروز که کاندیداهای خود را در خطر عدم‌ اقبال نمایندگان می بینند، آستین بالا زده و رسما وارد گود شده اند.
یک نماینده عضو کمیسیون‌ برنامه به خبرنگار ما گفت که در روز تعطیلی مجلس تمام‌ کمیسیونها و کمیسیون تلفیق خالی است و هیات رییسه چرا اجازه داده است  جلسه تبلیغاتی جذب رای برای یک کاندیدا در مکان هیات رییسه برگزار شود.
این‌ نماینده دخالت هیات رییسه را نقض آشکار قانون و آیین‌نامه داخلی مجلس و توهین به نمایندگان قلمداد کرد.
او ابراز امیدواری کرده است  هیات رییسه مجلس همچون  رییس مجلس مشرب بی طرفی در انتخابات هیات رییسه کمیسیونها را رعایت کنند و گفت این‌ موضوع را در اولین‌جلسه رسمی مجلس برای ثبت در مشروح‌مذاکرات، تذکر خواهد داد.

خبرنگار: محمد پیروزرام
کد N2417136

وبگردی