آفتاب

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی

در سال های اخیر یکی از بهترین روش های مهاجرت برای ایرانیان مهاجرت تحصیلی ست.

موقعیت تحصیل در کشورهای مختلف با توجه به شرایط فرد فراهم است. تحصیل در هر کشور مزایایی دارد که در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به آن می پردازیم.
یکی از کشورهای مورد توجه در زمینه مهاجرت تحصیلی کشور همسایه ترکیه است. تحصیل در ترکیه به عنوان گزینه ای عالی در دسترس اغلب متقاضیانی قرار دارد که مایلند در کشوری با فرهنگ و فاصله ای نزدیک به ایران و با هزینه ای اندک تحصیل نمایند. دانشگاه های دولتی و خصوصی فراوانی در ترکیه وجود دارد و امکان تحصیل در قریب به اتفاق رشته ها برای دانشجویان بین المللی فراهم است.
تحصیل در ترکیه به عنوان کشوری عضو فرآیند بولونیا امکان دریافت مدرک از دانشگاه های معتبر با بهترین کیفیت آموزشی را فراهم می آورد. تحصیل در رشته های پزشکی در بهترین دانشگاه های ترکیه فراهم است. دانشجویان میتوانند به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی تحصیل نمایند. گفتنی است امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی نیز برای دانشجوی خارجی فراهم است. از دیگر امکانات تحصیل در ترکیه می توان به دانشگاه های عضو فرآیند اراسموس اشاره کرد. طی این فرآیند دانشجویان با تحصیل در دانشگاه ها میتوانند چند ترم از دوره تحصیلی خود را در دیگر دانشگاه های عضو این فرآیند در نقاط دیگر دنیا بگذرانند.
دانش آموزان و افراد متقاضی تحصیل در ترکیه برای ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی باتوجه به علاقه و رشته تحصیلی می توانند به به زبان ترکی یا انگلیسی در آزمون های ورود به دانشگاه شرکت نمایند. آزمون Yos به زبان ترکی و به صورت جداگانه، توسط هر دانشگاه، در موعدی مشخص برگزار می گردد. گفتنی است بهتر میباشد پیش از شرکت در این آزمون افراد دوره های آمادگی Yos را در کالج های مربوطه بگذرانند تا با کسب نمره ای بالا امکان قبولی خود را در بهترین رشته ها تضمین نماید. البته گفتنی ست امکان تحصیل بدون آزمون نیز در دانشگاه های خصوصی با بهترین امکانات و سطح آموزش در ترکیه فراهم است.
برای کسانی که مایل به تجربه مهاجرت و تحصیل در یک کشور با سطح رفاه بسیار بالا در حوزه شنگن هستند یکی از بهترین گزینه ها، سوئد است. سوئد با دارا بودن مناظر طبیعی، موزه ها و پار های جذاب و فرهنگ غنی در حوزه اسکاندیناوی واقع است. دانشگاه هایی چون استکهلم، اوپسالا، گوتنبرگ و .... از بالاترین سطح آموزش در جهان برخوردارند. بد نیست بدانید که 95% سوئدی ها به زبان انگلیسی مسلط هستند به همین خاطر امکان تحصیل به زبان انگلیسی در بسیاری از مقاطع برای دانشجویان خارجی فراهم است. همین امر یکی از دلایلی ست که تحصیل در سوئد را برای بسیاری از متقاضیان از اقصی نقاط دنیا جذاب کرده است.
از دیگر دلایلی که تحصیل در سوئد را برای بسیاری از متقاضیان جزو گزینه های در دسترس کرده است میتوان به امکان بردن همراه به صورت همزمان توسط شخص اصلی اشاره کرد. همچنین برای دانشگاه های سوئد سن و فاصله تحصیلی مقاطع از اهمیت بالایی برخوردار نیست. به همین دلیل از بهترین کشورها برای مهاجرت کسانی به شمار می آید که سن طلایی مهاجرت را از دست داده اند. البته باید توجه داشت که از نظر هزینه سوئد از نظام تحصیلی رایگان برای افراد غیر اروپایی نیست و هزینه تحصیل و زندگی در سوئد به نسبت دیگر کشورها بالا میباشد.
یکی دیگر از نکات مثبت تحصیل در سوئد می توان به امکان تحصیل در دوره زبان اشاره کرد. افرادی که از سطح لازم برای گرفتن پذیرش تحصیلی برخوردار نیستند میتوانند از این فرصت استفاده کرده پس از ارتقاء زبان برای گرفتن پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود اقدام نمایند.
مهاجرت تحصیلی به کانادا نسبت به بقیه گزینه های مهاجرتی به این کشور یکی از ساده ترین روش ها به شمار می آید. دانشگاه هایی چون مک گیل، بریتیش کلمبیا، تورنتو و آلبرتا نشان دهنده سطح بالای آموزش در کاناداست. تحصیل در کانادا برای کسانی که مایل به تحصیل به زبان انگلیسی و فرانسوی هستند یکی از بهترین گزینه هاست. گفتنی ست زبان غالب تعدادی از ایالات کانادا فرانسوی است و در این میان ایالت کبک یکی از وسیع ترین ایالات به شمار می آید. از سویی در کانادا امکان تحصیل در مقطع دبیرستان نیز وجود دارد و با این فرصت خانواده دانش آموزان نیز می توانند ویزای 5 ساله تورستی دریافت کنند. کالج های فراوانی برای دانش آموزان بین المللی وجود دارد و هزینه تحصیل با توجه امکانات در اختیار گرفته متفاوت میباشد. از مزایای تحصیل در مقطع دبیرستان در کانادا میتوان به دسترسی آسانتر به نظام آموزشی عالی کانادا و تحصیل در بهترین دانشگاه ها اشاره کرد همچنین برای تحصیل در کالج ها دانش آموزان متقاضی نیاز به مدرک زبان ندارند.
برای تحصیل در مقاطع بالاتر نیاز به مدرک زبان است. کانادا نظام تحصیلی رایگان ندارد اما گفتنی است برای مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توان از امکان دریافت بورسیه تحصیلی نیز بهره مند شد. بورسیه های بسیاری برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که البته باید دانشجو برای دریافت این بورسیه ها از رزومه خوبی برخوردار باشد. دانشجویان از حق کار در حین تحصیل در کانادا برخوردارند و پس از تحصل نیز می توانند با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری اقامت خود را در کانادا تمدید نمایند. تحصیل در کشورهایی با شرایط مطلبوب آموزشی میتواند یکی از بهترین راه ها برای دریافت اقامت دائم باشد که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی این موضوع میپردازیم.
کد N2412631

وبگردی