آفتاب

سید شمس الدین حسینی بالاترین امتیاز کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس را اخذ کرد / فاصله معنادار حسینی با دیگر کاندیداهای ریاست کمیسیون

سید شمس الدین حسینی بالاترین امتیاز کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس را اخذ کرد / فاصله معنادار حسینی با دیگر کاندیداهای ریاست کمیسیون

در میان ۶۵ متقاضی عضویت در مهمترین کمیسیون‌ تخصصی مجلس شورای اسلامی،دکتر سید شمس الدین حسینی با کسب ۱۶/۳۰۰امتیاز، بالاترین رتبه را به دست آورده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی آفتاب آنلاین در میان ۶۵ متقاضی عضویت در مهمترین کمیسیون‌ تخصصی مجلس شورای اسلامی،دکتر سید شمس الدین حسینی با کسب ۱۶/۳۰۰امتیاز، بالاترین رتبه را به دست آورده است.
بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر نماینده متقاضی حضور در هر کمیسیون بر اساس تحصیلات در تمامی مقاطع دانشگاهی،سابقه ومیزان عضویت در هیات علمی دانشگاه وتصدی مناصب و جایگاه ان پست درحوزه اجرایی ، تقنیننی و یا قضایی رتبه بندی می شود.
نمایندگان بر اساس کسب بالاترین امتیاز،در کمیسیونی که انتخاب اولشان بوده میمانند به شرط انکه ظرفیت کمیسیون از میزانی که تعریف شده فراتر نرود.
به عنوان‌مثال کمیسیون برنامه در بالاترین ظرفیت ۲۳ عضو دارد  که قاعدتا از ردیف۲۳ به بعد و تا عدد ۶۵ نمایندگان می بایست کمیسیون خود را تغییر دهند.
نکته مهم دیگر انکه در کمیسیون برنامه و بودجه به جز حسینی، ۲کاندیدای دیگر نیز برای پست ریاست تمایل دارند.
براساس امتیازات حاصل شده الیاس نادران با ۵ فاصله با حسینی و کسب ۱۳/۸۷۰امتیاز در ردیف ۶ و حاجی بابایی با ۲۱ فاصله با حسینی و باکسب ۹/۸۹۰امتیاز  در ردیف ۲۲ قراردارد.
کد N2412104

وبگردی