آفتاب

اجاره خودرو

اجاره خودرو

اجاره خودرو به معنای کرایه دادن ماشین به شخصی غیر از مالک آن می‌باشد که شخص باید هزینه‌ای در قبال آن بپردازد و ماشین را بطور روزانه، هفتگی و یا ماهانه اجاره کند.

اجاره خودرو


اجاره خودرو به معنای کرایه دادن ماشین به شخصی غیر از مالک آن می‌باشد که شخص باید هزینه‌ای در قبال آن بپردازد و ماشین را بطور روزانه، هفتگی و یا ماهانه اجاره کند. برای اجاره ماشین، نیاز به تهیه مدارکی است که در ادامه این مقاله به آن اشاره خواهیم کرد. ماشین‌هایی که توسط شرکت‌ مخصوص اجاره داده می‌شوند در دو مدل ایرانی و خارجی هستند که این بستگی به علاقه و پسند شخص اجاره کننده دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا بیشتر با موضوع اجاره خودرو و شرایط آن آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.




مدارک مورد نیاز جهت اجاره خودرو


   کارت ملی
   تهیه هزینه مورد نیاز بصورت چک یا سفته
   پرداخت ودیعه بصورت 5 الی 15 درصد قیمت خودروی اجاره شده
   چک کارمندی برای کارمندان و همچنین گواهی اشتغال به کار برای دیگر مشاغل
   اگر مسافر خارجی باشید داشتن ویزا یا پاسپورت الزامی است
   تحویل کارت ماشین و پارک خودرو در زمان مشخص شده

اولین اجاره ماشین


قطعا با شرکت ماشین‌سازی فورد آشنایی دارید، در سال 1916 یکی از دارندگان ماشین‌های فورد جناب جوساندرس خودروی شخصی خودش را به یک تاجر اجاره داد و در قبال آن پول خوبی دریافت کرد. این سرآغازی شد تا جوساندرس اجاره خودرو را گسترده‌تر کند و نزدیک به 21 شعبه برای کرایه ماشین‌های لوکس به راه اندازد؛ صنعت کرایه خودرو تا به امروز توانسته رشد چشمگیری داشته باشد و با عناوینی مانند «اجاره خودرو»، «اجاره ماشین»، «کرایه اتومبیل»، «رنت اتومبیل» شناخته شود.

اجاره خودرو و رونق آن در ایران


دلیل اینکه این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد احساس نیاز گسترده به خودرو است. برای مثال فرض کنید که شما قصد سفر از جنوب ایران به پایتخت را دارید. در اینصورت اگر قصد سفر با هواپیما را داشته باشید، قطعا در مقصد به اجاره خودرو نیاز دارید از این نظر می‌توانید با اجاره ماشین در تهران سفر خودتان را لذتبخش‌تر کنید.
اجاره ماشین و رنت اتومبیل در ایران یکی از قدیمی‌ترین خدماتی است که از سوی شرکت‌های معتبر صورت می‌گیرد، شرکت‌های اجاره خودرو بدون واسطه ماشین را با شرایطی که در ابتدا بیان کردیم در اختیار مشتری قرار خواهند داد. بسیاری از افراد آژانس‌ها و شرکت‌های اجاره اتومبیل را با یکدیگر مشابه می‌دانند در صورتی که آژانس‌ها، خودرو را همراه با راننده و یا مسافر در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند اما در شرکت‌های اجاره ماشین اختیار با مشتری است.

شرایط اجاره خودرو





اجاره خودرو در تهران و ایران بصورت حق مالکیت موقت است؛ یعنی اینکه با اجاره ماشین مالی از بین نمی‌رود و یک قرارداد کاملاً رسمی محسوب می‌شود. یکی از نکاتی که در رابطه با اجاره ماشین باید به آن توجه نمود این است که هرگونه ایجاد خسارت دو موضوع را در بر خواهد گرفت:
   ممکن است که مستاجر از عمد و تقصیر خسارتی به ماشین اجاره شده وارد کرده باشد که پرداخت هزینه با خود او است.
   ممکن است که مستاجر نقشی در ایجاد خسارت ماشین اجاره شده نداشته و در اینصورت مالک خودرو مسئولیت رفع خسارت را بر عهده دارد.
البته مالک و مستاجر در هنگام عقد قرارداد موارد این چنینی را پیش بینی کرده و در مورد آن به توافق می رسند.

اجاره ماشین مدل بالا


از نظر برخی اجاره ماشین در تهران و ایران، مناسب نیست اما اگر به صورت عمقی به موضوع اشاره کنیم باید به یک مثال واضح بپردازیم. تصور کنید که در شب عروسی قصد دارید که از یک اتومبیل مدل بالا برای جشن خود استفاده کنید، قطعا بهترین انتخاب برای شما اجاره ماشین است زیرا می‌توانید هر مدلی از ماشین اعم از ایرانی و خارجی، بنز یا BMW را اجاره کرده و یک خاطره به یادماندنی را برای خود ثبت کنید.
اجاره خودرو در تهران و دیگر نقاط ایران از هزینه مناسبی برخوردار است که می‌تواند خاطرات جذابی را به ارمغان آورد. گرچه نگرانی‌های از نظر مسئولیت پذیری وجود دارد اما نکته اصلی این است که با توجه به شناختی که از خود دارید می‌توانید نوع خودروی مناسب خودتان را انتخاب کنید و برای مدتی مالک خودرو باشید. همچنین اگر چندین ماشین را باهم اجاره کنید از تخفیف‌های ویژه‌ای نیز بهره‌مند خواهید شد.

اجاره خودرو در تهران


همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، اجاره خودرو در تهران از ویژگی‌های مثبتی برخوردار است. چرا که تهران پایتخت است و می‌تواند به تمام نقاط دسترسی داشته باشد. یکی از بزرگترین شرکت‌های اجاره ماشین در تهران و ایران، شرکت اجاره ماشین نوین می‌باشد که با ارائه خدماتی همچون اجاره ماشین بدون راننده، اجاره خودروهای ایرانی و خودروهای لوکس توانسته جایگاه خوبی را طی دو دهه در بین مشتریان خود پیدا کند.

اجاره همراه با راننده یا بدون راننده؟





معمولا افراد برای اجاره ماشین، ترجیح می‌دهند که خودشان مسئولیت آن را به عهده بگیرند، راحتی برای این افراد از نظر محیط خانوادگی و دوستانه مهم‌تر است. البته به دلایل دیگری مانند اختیار تام داشتن و عدم اعتماد به شخص دیگر برای هدایت خودرو، باعث می‌شود که شخص اجاره کننده خودرو مسئولیت رانندگی را بر عهده بگیرد. در این میان افرادی هم هستند که دوست‌ ندارند زمان خودشان را برای رانندگی صرف کنند و بیشتر به لذت بردن از محیط اهمیت می‌دهند و در نتیجه اجاره خودرو همراه با راننده را ترجیح می‌دهند.

چه ماشینی را اجاره کنیم؟


اجاره ماشین در تهران و نقاط مختلف کشور بسته به اهداف و سلیقه مشتری است. اگر می‌خواهید از امنیت بالایی برخوردار باشید خودروهای لوکس خارجی مانند فراری، پورشه، بنز و ... انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود، زیرا این خودروها شرایط سختی را برای تایید شدن طی می‌کنند و از این نظر امنیت بالایی برای مشتری خواهند داشت. اگرهم به دنبال اجاره ماشینی هستید که صرفه اقتصادی داشته باشد، ماشین‌های ایرانی به کمک شما خواهند آمد. از این نظر می‌توانید یک ماشین ایرانی را برای مسافرت، جشن و سفرهای کاری خود اجاره کنید

دریافت مشاوره اجاره خودرو


وجود کارشناسان خبره در شرکت‌هایی که قصد اجاره ماشین از آنها را دارید، باعث می‌شود تا انتخاب مناسبی داشته باشید. آنها شما را در پرداخت ودیعه مناسب، اجاره خودرو بدون چک و اجاره خودرو بدون سند راهنمایی می‌کنند. قراردادی که بین مشتری و مالک بسته می‌شود یک ضمانتنامه کتبی است که باعث ایجاد اطمینان بین مالک و مشتری می‌شود.
کد N2411967

وبگردی