آفتاب

الگوهای هارمونیک در آموزش بورس چیست و چه کاربردی دارد

الگوهای هارمونیک در آموزش بورس چیست و چه کاربردی دارد

الگوهای هارمونیک همیشه در مباحث آموزش بورس به کار گرفته شده اند و شاید یکی از اصلی ترین ابزارها برای درک صحیح از رفتارهای قیمت ها و پرایس اکشن است.

الگوهای هارمونیک در حرفه و آموزش بورس


الگوهای هارمونیک همیشه در مباحث آموزش بورس به کار گرفته شده اند و شاید یکی از اصلی ترین ابزارها برای درک صحیح از رفتارهای قیمت ها و پرایس اکشن است. مولفان کتاب ها، مجلات، وبسایت ها و انواع فیلم آموزش بورس، به طور کامل و جامع به این مبحث مهم پرداخته اند و آن را راهی برای موفقیت در سرمایه گذاری دقیق و امن می دانند.
ما نیز در اینجا سعی داریم مثل همیشه با شما در آموزش بورس همراه باشیم و در این مقاله به تعریف و توضیحی جامع از الگوهای هارمونیک بپردازیم.برای درک بیشتر این مقاله به قسمت فیلم آموزش بورس سایت چارت ایران مراجعه کنید

الگوهای هارمونیک


الگوهای هارمونیک توسط اچ.ام گارتلی در سال 1932 تعریف شدند. گارتلی در کتاب خود «سود در بازار سهام» در مورد الگوی 5-نقطه (معروف به گارتلی) مطلب نوشت. لری پوساونتو با استفاده از نسبت های فیبوناچی، این الگو را بهبود بخشیده و قوانینی در مورد نحوه معامله الگوی «گارتلی» در کتاب «نسبت های فیبوناچی با تشخیص الگو» بنا نهاده است. تعداد معدودی از دیگر مولفان روی این تئوری الگو کار کرده اند، اما بهترین تالیف شاید توسط اسکات کارنی (Scott Carney) در کتاب خود با عنوان «معامله ی هارمونیک» صورت گرفته است. اسکات کارنی همچنین الگوهایی مانند «خرچنگ»، «خفاش»، «کوسه» و «5-0» اختراع کرد و دانش عمیقی به قوانین معامله ی آنها، اعتبار و مدیریت ریسک/پول افزود.
تئوری اصلی الگوهای هارمونیک مبتنی بر حرکت قیمت/ زمان است که به روابط نسبت فیبوناچی و تقارن آن در بازارها پایبند است. تجزیه و تحلیل نسبت فیبوناچی با هر نوع بازار و روی هر نوع نمودار زمانی کاربردی است. ایده اصلی استفاده از این نسبت ها، شناسایی نقاط عطف کلیدی، ریتریسمنت ها (بازگشتی ها) و امتدادها به همراه یک سری از نقاط نوسان بالا و نوسان پایین است. پیش روی ها و بازگشتی های بدست آمده از این نقاط نوسان (اوج و قرع)، سطوح قیمت های کلیدی را برای هدف ها یا توقف ها به ما می دهند.
الگوهای هارمونیک با استفاده از توالی های فیبوناچی ساختارهای الگوی هندسی (نوسانات/پایه های بازگشتی ها و پیش رفتگی ها) را ایجاد می کنند. این ساختارهای هارمونیک که به عنوان الگوهای خاص (هارمونیک) شناخته می شوند، فرصت های منحصر به فردی مانند حرکت بالقوه قیمت و گردش کلیدی یا نقاط معکوس روند را برای معامله گران فراهم می کند. هنگامی که الگوهای هارمونیک سعی در ارائه اطلاعات بسیار معتبر در مورد ورودی قیمت ها، اطلاعات توقف ها و هدف ها دارند، این عامل برای معامله گران حاشیه ای ایجاد می کند. این امر ممکن است یک تمایز کلیدی با سایر شاخص ها / نوسان سازها و نحوه کارکرد آنها باشد.

3 مرحله برای معامله الگوهای قیمت هارمونیک


همانطور که احتمالاً در بسیاری از انواع فیلم آموزش بورس ملاحظه کرده اید، همه چیز در مورد سودآوری از الگوهای هارمونیک این است که بتوانید آن الگوهای «عالی» را بیابید و پس از اتمام آنها خرید یا فروش کنید.
سه مرحله اساسی در پیدا کردن الگوهای هارمونیک وجود دارد:
مرحله 1: الگوی بالقوه قیمت هارمونیک را پیدا کنید:
نمودار شکل 1 الگوی بالقوه قیمت هارمونیک به نظر می رسد. در اینجا دقیقاً مطمئن نیستیم که این نمودار چه نوع الگویی می تواند باشد.
الگوهای هارمونیک در آموزش بورس چیست و چه کاربردی دارد


شکل 1: الگوهای هارمونیک
شبیه 3-درایو به نظر می آید، اما می تواند یک خفاش یا یک خرچنگ باشد. حتی می تواند یک گوزن باشد. در هر صورت بیایید آن نقاط معکوس را نامگذاری کنیم.
مرحله 2: الگوی بالقوه قیمت هارمونیک را اندازه بگیرید:
با استفاده از ابزار فیبوناچی، یک قلم و یک کاغذ، ملاحظات خود را در یک لیست می نویسیم.

الگوهای هارمونیک




شکل 2: الگوهای هارمونیک
   حرکت BC برابر است با .618 بازگشتی از حرکت AB.
   حرکت CD برابر است با 1.272 امتداد از حرکت BC
   طول AB تقریباً برابر با طول CD است.
این الگو برای الگوی ABCD گاوی قابل قبول است، که یک سیگنال خرید قوی است.
مرحله 3: پس از تکمیل الگوی قیمت هارمونیک، خرید یا فروش کنید:

الگوهای هارمونیک چیست




شکل 3: الگوهای هارمونیک
پس از اتمام این الگو، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به سفارش خرید یا فروش پاسخ مناسب دهید.
در این حالت ، شما باید در نقطه D خریداری کنید، که برابر است با 1.272 امتداد فیبوناچی از حرکت CB، و توقف ضرر خود را دو پیپ پایین تر از قیمت ورودی خود قرار دهید.
مشكل الگوهای قیمت هارمونیك این است كه آنقدر کامل هستند كه نمی توان به آسانی آنها را پیدا کرد. به نوعی شبیه به پیدا کردن الماس در شن بیابان است.
علاوه بر درک مراحل، باید چشم های عقاب داشته باشید تا الگوهای احتمالی قیمت هارمونیک را پیدا کنید و صبر کافی داشته باشید تا قبل از اتمام این الگو هیچ عملی انجام ندهید.
با پیروی از این سه مرحله اساسی، می توانید تنظیمات با احتمال بالایی را پیدا کنید که به شما کمک می کند شکست ها را دریابید.

لیست الگوهای هارمونیک


   گاوی/ خرسی ABC
   گاوی/ خرسی AB=CD
   گاوی/ خرسی 3-درایو
   گاوی/ خرسی گارتلی
   گاوی/ خرسی پروانه
   گاوی/ خرسی خفاش
   گاوی/ خرسی خرچنگ
   گاوی/ خرسی کوسه
   گاوی/ خرسی رمز

مبحث فیبوناچی و الگوهای هارمونیک


الگوهای هارمونیک چیست - آموزش الگوهای هارمونیک : هر بحثی در مورد الگوهای هارمونیک باید شامل اعداد فیبوناچی باشد، زیرا این الگوها به طور گسترده ای از نسبت های فیبوناچی استفاده می کنند. اعداد فیبوناچی در جهان فراگیر هستند و در اصل توسط لئوناردو فیبوناچی کشف شده اند. نسبت اولیه فیبوناچی یا «نسبت فیبوناچی»، نسبت طلایی (1.618) است. اعداد فیبوناچی دنباله ای از اعداد است که در آن هر عدد جمع دو شماره قبلی است.
سری اعداد فیبوناچی به این شرح است: 1،1،2،3،5،8،13،21،34،55،89،144،233،317،610….
در مورد نظریه چگونگی حضور این اعداد در طبیعت و در دنیای تجارت، مطالب و کتابهای زیادی وجود دارد. لیستی از مهمترین نسبت های فیبوناچی در دنیای تجارت، که از جذر گیری، ریشه یابی جذر و بازگرداندن دنباله فیبوناچی بدست می آیند، در زیر آورده شده است.
مجموعه اصلی نسبتهای اشتقاقی از فیبوناچی در تجارت: 0.382، 0.618، 0.786، 1.0، 1، 1، 2.0، 2.62، 3.62، 4.62
مجموعه ثانویه نسبتهای اشتقاقی از فیبوناچی در تجارت: 0.236، 0.886، 1.13، 2.236، 3.14، 4.236
در تجزیه و تحلیل فنی نرم افزارهای زیادی از فیبوناچی وجود دارد. برخی از نرم افزار های کاربردی شامل بازگشتی های فیبوناچی، پیش روی های فیبوناچی، فن های فیبوناچی، قوس های فیبوناچی، مناطق زمانی فیبوناچی و دسته های قیمتی و زمانی فیبوناچی هستند.
اکثر بسته های نرم افزاری تجارت دارای ابزارهای طراحی فیبوناچی است که می توانند بازگشتی ها ، امتدادها و پیش روی های فیبوناچی را نشان دهند. بعلاوه ، اعداد فیبوناچی همچنین می توانند برای «قیمت» و «زمان» در معاملات استفاده شوند.

مزایا و معایب الگوهای هارمونیک


مزایای الگوهای هارمونیک:


   پیش روی های آینده را فراهم می کنند و از پیش متوقف می شوند تا شاخص ها را هدایت کنند
   مکرر، تکرار شونده، قابل اعتماد هستند و تنظیمات با احتمال بالایی را فراهم می آورند
   قوانین تجارت با استفاده از نسبت های فیبوناچی استاندارد شده اند
   با محتوای تعریف شده بازار، تقارن و قوانین حرکات سنجیده به خوبی کار می کنند
   در تمام بازه های زمانی و در کلیه ابزارهای بازار کار می کنند
   سایر تئوری های شاخص (CCI ، RSI ، MACD ، DeMark ...) می توانند در کنار آنها استفاده شوند

معایب الگوهای هارمونیک:


   پیچیده و کاملاً فنی هستند که موجب می شود درک آنها دشوار شود
   شناسایی و اتوماسیون (کدگذاری) صحیح الگوهای هارمونیک کاری دشوار است
   تعارض در بازگشتی ها/ پیشروی های فیبوناچی می تواند در شناسایی مناطق معکوس یا پیش روی مشکل ایجاد کند
   پیچیدگی هنگامی بوجود می آید که الگوهای متضاد از همان نوسانات یا سایر نوسانات/ بازه های زمانی شکل بگیرند

نحوه معامله الگوهای هارمونیک


شناسایی الگو


جستجوی الگوهای هارمونیک با چشم غیر مسلح می تواند اندکی دشوار باشد، اما هنگامی که یک معامله گر ساختار الگو را درک کرد، با استفاده از ابزارهای فیبوناچی می توان تقریبا به راحتی آنها را پیدا کرد. الگوهای هارمونیک اولیه، الگوهای 5 نقطه (گارتلی، پروانه، خرچنگ، ​​خفاش، کوسه و رمز) هستند. این الگوها در خودشان الگوهای 3 نقطه ای (ABC) یا 4 نقطه ای (ABCD) را جا داده اند. تمام نوسانات قیمت بین این نقاط به هم مربوط هستند و نسبت های هارمونیکی مبتنی بر فیبوناچی دارند. الگوها یا در حال شکل گیری هستند یا ساختارهایی  به شکل«M» یا «W» یا ترکیب «M» و «W» را در مورد درایوهای-3 تکمیل کرده اند. الگوهای هارمونیک (5 نقطه) منشاء بحرانی (X) دارند و به دنبال آن یک موج ضربه (XA) و به سپس یک موج اصلاحی برای تشکیل «EYE» در (B) می آید تا پایه AB را تکمیل کنند. سپس با یک موج روند (BC) دنبال می شوند و در نهایت با یک پایه ی اصلاحی (CD) کامل می شوند. نسبت های هارمونیک اصلی بین این پایه ها مشخص می کنند که الگوی مورد نظر الگوی مبتنی بر بازگشتی است و یا مبتنی بر امتداد. همچنین نام آن را ( یعنی: گارتلی، پروانه، خرچنگ، ​​خفاش، کوسه و یا رمز) مشخص می کنند. نکته ی قابل توجه این است که همه الگوهای هارمونیک 5 و 4 نقطه ای، انواع الگوهای ABC (یا 3 نقطه ای) را در خود جای می دهند.
منبع مقاله :
https://chartiran.com

کد N2410625

وبگردی